Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@18:56:54 GMT

خط ونشان طالبان برای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۲۹۷

خط ونشان طالبان برای آمریکا

طالبان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به نقض توافقنامه قطر هشدار داد و اعلام کرد در این صورت جنگ بزرگی به راه خواهد افتاد که آمریکا مسئول آن است.

به گزارش مشرق، طی چند روز اخیر، کنگره آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان باعث ایجاد بی‌ثباتی شده و از این رو نمایندگان کنگره از جو بایدن درخواست کردند تا روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به تاخیر اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنگره آمریکا همچنین مدعی شه بود که، کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان باید همراه با ادامه مذاکرات صلح قطر و کاهش خشونت طالبان باشد.

اما امروز، طالبان در واکنش به تصمیم کنگره آمریکا برای به تعویق انداختن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان طی بیانیه‌ای هشداد داد و اعلام کرد: در صورت از بین رفتن توافق دوحه جنگ بزرگی آغاز خواهد شد که مسئولیت آن نیز به دوش آمریکاست.

بیشتر بخوانید

انفجار بمب در ولایت قندهار افغانستان

این گروه با تاکید بر اینکه توافقنامه قطر تنها راه معقول و پایدار برای حل بحران افغانستان است، اعلام کرد: این توافق نباید از دیدگاه افرادی در نظر گرفته شود که منافع خود را در تداوم جنگ می‌بینند.

طالبان در بیانیه خود می‌افزاید: دولت بایدن باید از برخورد احساسی در مورد پیمان دوحه اجتناب کند و از این رو نباید بر تداوم جنگ و بقای جنگسالاران و مفسدان سرمایه‌گذاری کند.

این گروه در ادامه بر متعهد بودن خود به توافقنامه قطر و به اثبات رساندن آن تاکید و عنوان کرد: خودداری از برخی اعمال و اظهارات سبب بازنگشتن دوباره ما به حالت جنگی خواهد شد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر طالبان اعتراضات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان