Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته رهبری شورای مصالحه افغانستان تاکید کرد اگر مذاکرات صلح با طالبان نتیجه ندهد برای مقابله با این گروه طرح بسیج ملی اجرایی می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «یونس قانونی» عضو کمیته رهبری شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که پیش از تشکیل دولت موقت باید با طالبان درباره چگونگی نظام سیاسی، نحوه انتخاب رهبری نظام، حقوق شهروندی و قانون اساسی و سرنوشت اعضای این گروه  توافق صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد که برای مردم افغانستان تنها ساختار نظامی قابل پذیرش است که در آن تنوع قومی، سیاسی و جنسیتی و ارزش‌های 20 سال اخیر در نظر گرفته شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قانونی افزود: پیش از اینکه بحث دولت موقت مطرح شود، باید بر سر این مسائل توافق کنیم، اگر توافق نشد این به آن معنی است که ما یک گام طالبان را در متن جامعه آوردیم بدون اینکه در این باره تفکری دوراندیشانه داشته باشیم.

این عضو کمیته رهبری شورای عالی مصالحه خاطرنشان کرد که تشکیل دولت موقت پیش از توافق درباره این اصول به نفع گروه طالبان خواهد بود.

وی با اشاره به تداوم جنگ در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات صلح نیز گفت که طرح بسیج ملی برای مقابله با طالبان و دفاع مشترک عملی خواهد شد و تاکید نمود که بسیج ملی می‌تواند خلاء نیروهای خارجی را پر کند.

مصاحبه|سخنگوی طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض کرده است/جریان مذاکرات ما را به آتش‌بس می‌رساندچرایی تحت فشار قرارگرفتن دولت اشرف غنی؛ آیا تشکیل دولت موقت جدی است؟ + فیلمپارلمان افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقتشورای امنیت افغانستان: دولت موقت فرصت دائمی برای مداخله خارجی را فراهم می‌کند

قانونی با استبدادی خواندن نظام کنونی افغانستان نیز گفت که برای دفاع مشترک ملی در مقابله با طالبان باید ساختار این نظام تغییر کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان دولت موقت بسیج ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • خلاف شایعات، رالف رانگنیک یک گزینه موقت برای بایرن مونیخ نیست
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!