Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دولت آلمان امروز جمعه از تصمیم «جو بایدن» برای توقف رسمی طرح خروج نیروهای آمریکایی از آلمان که پیشتر برنامه‌ریزی شده بود، استقبال و اعلام کرد استقرار نیروها در این کشور به نفع هر دو طرف است.

بایدن روز پنجشنبه گفت تا زمانی که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا وضعیت نیروهای این کشور در دنیا را بررسی می‌کند، هرگونه جابجایی نظامیان آمریکا از آلمان متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، «استفن سیبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: دولت آلمان از این اعلام استقبال می‌کند و ما با دولت جدید آمریکا درباره برنامه‌های دیگر آن در ارتباط باقی خواهیم ماند.

وی افزود: همواره متقاعد شده‌ایم که استقرار نیروهای آمریکایی در آلمان به نفع امنیت اروپا و ترانس آتلانتیک و همچنین منافع مشترک ماست. ما برای این همکاری نزدیک و ده‌ها ساله با نیروهای آمریکایی که در آلمان مستقر هستند، ارزش قائلیم.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارائه پیشنهادات مشخصی از سوی برلین برای ترغیب آمریکا به عدم خارج کردن نیروهایش گفت آلمان تحولات را در این خصوص دنبال خواهد کرد اما چگونگی روند این بررسی‌ها موضوع داخلی آمریکاست.

لهستان هم از این تصمیم استقابل کرده و در همین خصوص رئیس دفتر امنیت ملی این کشور روز پنجشنبه گفت: ما از این تصمیم استقابل کردیم. بگذارید یادآوری کنم که رئیس‌جمهور «اندژی دودا» در آخرین دیدار از واشنگتن و هم در گفت‌وگوها با دبیرکل ناتو خواستار حفظ حضور آمریکا در اروپا شد.

وی افزود: ما خواستار گسترده‌ترین حضور نیروهای آمریکایی در سراسر اروپا که به ما امکان پاسخگویی به تهدیدهای احتمالی و در صورت اضطرار تقویت اتحاد جناح شرقی را می‌دهد، هستیم.

«دونالد ترامپ» ۱۶ خرداد ماه سال جاری به پنتاگون دستور داد هزاران نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در آلمان به خانه بازگردانده شوند، دستوری که هرگز اجرا نشد. 

در آن زمان گزارش شده بود دستور ترامپ کاهش ۱۲۰۰۰ نفر از ۳۴۵۰۰ نظامی حاضر در آلمان را شامل می‌شود. رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا منتقد رفتارهای متحدان آمریکا در ناتو بود و می‌گفت آنها به اندازه کافی برای مسائل دفاعی‌شان هزینه نمی‌کنند. 

رئیس‌جمهور آمریکا از نحوه رفتار ترامپ با متحدان اروپایی انتقاد کرده و گفته اقدامات او را به عقب برخواهد گرداند. مقام‌های پنتاگون در دولت ترامپ مدعی شده بودند هدف طرح او توزیع بهتر نیروهای نظامی آمریکا برای رقابت با روسیه است.

طرح ترامپ با انتقاد نماینده‌های کنگره هم در میان اعضای حزب دموکرات و هم اعضای حزب جمهوری‌خواه روبرو بود. تیرماه سال جاری گروهی از قانونگذاران آمریکایی از دو حزب این کشور اعلام کرده‌اند که با ایجاد وقفه در تأمین بودجه مانع اجرای طرح ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان خواهند شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن