مصر روزنامه نگار زندانی شبکه الجزیره را آزاد میکند
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۶۰۸
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران اعلام کرد که «محمود حسین» روزنامه نگار شبکه الجزیره قطر پس از گذراندن چهار سال محکومیت در زندانی در مصر روز جمعه آزاد شد.
بنا به اعلام این اتحادیه؛ این تبعه مصری که در دفتر مرکزی شبکه الجزیره در قطر فعالیت میکرد، در زمان گذراندن تعطیلات در کشور مادری خود در دسامبر ۲۰۱۶ دستیگر شد و به نشر «اخبار جعلی با هدف گسترش آشوب و هرج و مرج» متهم شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
گفتنی است که وی یکبار در ماه مه ۲۰۱۹ تنها برای یک روز آزاد شد و دوباره با ادعای یک تحقیق دیگر زندانی شد.
دبیرکل اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران در بیانیهای با اشاره به اینکه هنوز دهها روزنامه نگار در زندانهای مصر بسر میبرند، از آزادی محمود حسین و بازگشت وی به خانه برای پیوستن به اعضای خانواده اش پس از یک دوره طولانی جدایی که به خاطر بازداشت اجباری وی صورت گرفت، استقبال کرد و گفت: «پیشینه مصر در حمله به روزنامه نگاران و آزادی مطبوعات شرم آور است و باید بدون استثناء از سوی کل جامعه بین المللی محکوم شود.
گفتنی است، که پس از کودتای ارتش مصر و برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب این کشور از قدرت در مصر، شبکه الجزیره قطر از ادامه فعالیت در این کشور منع شد. در واقع، قطر ظاهراً از اخوان المسلمین و در کل اسلام سیاسی به عنوان ابزاری برای اعمال نفوذ برای همسایگان خود در حاشیه خلیج فارس استفاده میکند. این در حالی است که پادشاهیی های حاشیه خلیج فارس به طور سنتی با جنبشهای اسلامی محبوب مخالف بوده و بر مشروعیت موروثی سلطنت پافشاری میکنند.
کد خبر 5139732منبع: مهر
کلیدواژه: مصر اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران شبکه الجزیره اخوان المسلمین قطر ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی روسیه میانمار جو بایدن فلسطین ایران سوریه آلکسی ناوالنی برجام عربستان سعودی لبنان داعش شبکه الجزیره
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن»، فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه تقدیم علاقهمندان سینما و فیلمنامه نویسی شده است.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی بدن» را میخوانیم و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتگو با حسین تراب نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: نگاهی به سریالهای شبکه نمایش خانگی در ایران؛ آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه نویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامه نویسی برای سریال در ایران و....
بخش سینمای جهان با سیناپس روی علفهای خشک، داستان آمریکایی و فراری آغاز میشود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه مییابد.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه میکنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربههای پراکنده» میباشند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره است.