Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@06:57:06 GMT

تشکیل جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۶۸۳

‍‍‍‍‍‍

رئیس دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و سیاست حمایتی جهاد کشاورزی از تشکیل جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی در دوشنبه هفته آینده خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد و بسیاری از کارشناسان از تعلل وزارت جهاد کشاورزی در تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک به شدت انتقاد کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام، دو ماه بعد از ابلاغ قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات استراتژیک وزیر جهاد کشاورزی، شورای قمیت گذاری را تشکیل داد و این شورا دوشنبه هفته آینده اولین جلسه خود را برگزار می‌کند.

در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر ماموریت‌ها و چالش‌های این شورا با حضور چند میهمان ار اعضای این شورا بررسی شد.

مهدی کاظم‌نژاد، رئیس دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و سیاست حمایتی جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره این شورا داد و گفت:شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از ۹ عضو دارای رای و دو ناظر از مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. اعضای دارای رای شامل ۴ تشکل کشاورزی، دو کشاورز خبره، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس هستند.
هدف این شورا نیز حمایت از بخش کشاورزی و رسیدن به خود کفایی در محصولات اساسی است.

وی افزود: ۴ وظیفه در قانون برای این شورا دیده شده است که شامل: قیمت گذاری، تعیین روش و فرآیند خرید محصولات کشاورزی، تعیین ابزار‌های حمایتی از کشاورز و چهارم تعیین سیاست‌های واردات و صادرات محصولات استراتژیک کشاورزی است.

کاظم‌نژاد درباره دلیل تاخیر در تشکیل این شوراگفت: حضور دو ناظر از مجلس در این شورا در قانون تصریح شده است، اما نامه حضور این دو ناظر، اول بهمن ماه به دست ما رسید و این خود دلیل تاخیر در تشکیل جلسه بود. اولین جلسه شورا روز دوشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی درباره نحوه قیمت گذاری اظهار کرد: برای کم شدن خطا در تصمیم گیری برای محصولات مختلف ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌ها انجام می‌شود و خروجی آن وارد شورا و قیمت گذاری می‌شود.

همچنین قانون ما را ملزم کرده است که در سال آینده سه ماه زودتر از شروع فصل کشت، قیمت خرید تضمینی مشخص شده باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: اگر شورا طوری سیاست گذاری کند که قیمت گذاری با کمترین دخالت دولت در بازار و بیشترین حمایت از کشاورزان قانون اجرا شود، می‌توان آینده خوبی را برای صنعت کشاورزی متصور بود.


جلال محمودزاده - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس که به صورت ارتباط زنده در این برنامه حضور داشت گفت: مجلس لازم است بر روی قیمت گذاری، روش و فرآیند خرید محصولات، همچنین نحوه حمایت از محصولات استراتژیک نظارت کند.
از دیگر مواردی که نظارت مجلس را نیاز دارد، جلوگیری از صادرات این محصولات و قیمت این محصولات در کشور‌های همسایه است. به طور کلی نظارت بر اجرای این قانون به وسیله مجلس انجام می‌شود.

عطاء‌الله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران دیگر میهمان این برنامه بود و گفت: دلیل حضور بنیاد ملی گندم کاران در شورا به دلیل استراتژیک بودن آن و همچنین تجربه بالای این بنیاد در خرید تضمینی است، ۷ کار گروه تخصصی در این بنیاد برای محصولات دیگر کشاورزی نیز تشکیل شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی کاری تاریخی انجام داد و آرزوی دیرینه کشاورزان را که نقش داشتن در قیمت گذاری محصولات خودشان بود، تحقق بخشید. ما به این شورا خوشبین هستیم.   مشروح این برنامه را در ویدئو زیر مشاهده می‌کنید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: خرید تضمینی محصولات کشاورزی ، خرید تضمینی گندم ، قیمت گذاری محصولات کشاورزی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خرید تضمینی محصولات کشاورزی خرید تضمینی گندم قیمت گذاری محصولات کشاورزی شورای قیمت گذاری محصولات محصولات استراتژیک محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت مردم در جهش تولید با تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی محلی در اولویت اقتصادی این شهرستان قرار دارد و دستگاه‌های اداری برای صدور مجوز هم‌افزا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: صنایع پاک و دانش بنیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که برای تحقق شعار سال تشکیل اتحادیه‌های صنفی مردمی لازم بود و در هر روستا و شهرها برای گردشگری و کشاورزی شکل‌گیری این نهادهای مردمی وجود دارد.

وی افزود: فعالان صنایع دستی با تشکل انجمن و اتحادیه‌های تخصصی هم افزایی ایجاد کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی ایجاد و محصولات خود را برند سازی کرده و در بازارهای مرکز استان و تهران عرضه کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: محصولات هنرمندان این عرصه امکان عرضه در بازارهای محلی و بیرون استانی را دارد اما باید هم‌افزایی صورت بگیرد.

محمدی‌کیا ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری را مهم خواند و گفت: راه اندازی بیش از ۶ اقامتگاه سنتی و بوم گردی در این شهرستان مشکل اسکان مسافران را رفع و فرصتی برای فراغت مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز بین راهی، فروشگاه‌ها و مراکز تولیدات هنری و صنایع دستی، عرضه خدمات گردشگری متناسب با هر روستا و رویدادهای جذاب گردشگری همگی فرصتی برای رشد اقتصادی بوده و به اشتغال کمک می‌کند.

فرماندار تیران و کرون در حوزه گردشگری نیز تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی را تاکید کرد و اذعان داشت: بازارها به دست همین تشکل‌های صنفی به دست گرفته شده و رشد اقتصادی رقم می‌خورد.

محمدی کیا فقدان همین اتحادیه‌ها را باعث خسارت به بخش‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: دیگر شرکت‌ها محصولات این منطقه را به نفع خود به فروش می‌رسانند و بازار را در مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست برای صدور مجوزها هم افزایی کنند و موانع پیش رو را بردارند.

کد خبر 747905

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود