Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@15:56:23 GMT

«عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر لیبی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۵۸۹۰

«عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر لیبی شد

منابع خبری از انتخاب نخست وزیر جدید لیبی در نشست گفتگو‌های سیاسی این کشور در ژنو خبر دادند. نتایج رای گیری نشان داد که فهرست المنفی و الدبیبه، توانستند شورای ریاستی و پست نخست وزیری را از آن خود کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع خبری از انتخاب نخست وزیر جدید لیبی در نشست گفتگو‌های سیاسی این کشور در ژنو خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه الجزیره، شمارش آرای رای گیری سرنوشت‌ساز در نشست گفتگوی سیاسی لیبی در ژنو برای انتخاب نامزد ریاست دولت موقت لیبی آغاز شد.

پنجمین روز از دور جدید گفتگو‌های سیاسی لیبی در شهر ژنو سوئیس با نظارت سازمان ملل متحد با هدف بررسی نامزد ریاست جمهوری دولت موقت لیبی آغاز شده است، این نشست‌ها از اول فوریه جاری آغاز شده و امروز پایان می‌یابد.

 

دولت موقت جدید لیبی از سوی ۷۵ عضو مجمع گفتگو‌های سیاسی لیبی با نظارت سازمان ملل در ژنو تعیین خواهد شد، این دولت شامل اعضای شورای ریاستی و چهار مدیر از جمله نخست وزیر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، با شمارش آرا، «عبد الحمید الدبیبة» به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب شد.

نتایج رای گیری نشان داد که فهرست المنفی و الدبیبه، توانستند شورای ریاستی و پست نخست وزیری را از آن خود کنند.

استفانی ویلیامیز نماینده سازمان ملل در امور لیبی در سخنانی گفت به گام‌هایی در پرونده آشتی فراگیر در لیبی نیاز داریم.

وی افزود بر آنچه در چارچوب سازوکار‌های گفتگوی ملی لیبی توافق شد و بازگشایی جاده ساحلی و خروج نیرو‌های بیگانه تاکید می‌کنیم.

وی بر ضرورت پایبندی به زمان برگزاری انتخابات در لیبی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیبی جنگ لیبی بحران لیبی گفتگو های سیاسی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار می‌شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار می‌کند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی از آن‌ها و رفتارشان عبور می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی