Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، نشست امروز شورای امنیت ملی آمریکا بر موضوع ایران متمرکز خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، المیادین به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن نوشت: «نشست امروزِ شورای امنیت ملی برای پیشنهاددهی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران است».

المیادین در ادامه افزود: «وزیر خارجه آمریکا امروز با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی گفت‌و‌گویی محرمانه خواهد داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این شبکه لبنانی همچنین گزارش داد: «توافق هسته‌ای، محور نشست روز چهارشنبه [هفته] گذشته برخی اعضای شورای امنیت ملی بود».

پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» نیز شامگاه روز گذشته به نقل از افراد آگاه گزارش داده بود کاخ سفید امروز (جمعه) جلسه کمیته مدیران شورای امنیت ملی آمریکا را با موضوع ایران و محوریت برنامه هسته‌ای آن تشکیل می‌دهد.

مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با این وجود، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن به تلویح می‌گویند بازگشت آنها به برجام منوط به این است که ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و اینکه اقدامات تهران در واکنش به نقض عهد واشنگتن بوده هرگونه گام از سوی ایران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

پربیننده ترین سیگنال‎ آمریکا برای بازگشت به برجام ابراز تأسف دولت بایدن از رأی دیوان لاهه درخصوص ایران مذاکره کره جنوبی با آمریکا برای آزادسازی پول ایران برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته ماکرون داوطلب میانجی‌گری میان ایران و آمریکا شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: توافق هسته ای با ایران توافق هسته ای ایران شورای امنیت ملی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان