Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی از دست دولت خارج شده است، اظهار داشت: طرح دوفوریتی اصلاح قیمت گذاری و خرید محصولات استراتژیک بخش کشاورزی با پیگیری‌های مستمر اعضای هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح یکی از مطالبات جدی کشاورزان در چند سال اخیر بوده است، افزود: بر اساس این طرح، انحصار قیمت گذاری محصولات کشاورزی که پیش از این در دست شورای اقتصاد بود، شکسته شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گندم اساسی ترین محصول ما است که با نازلترین قیمت از کشاورزان خریداری می‌شود؛ در اصلاحیه ای که در قانون خرید انجام دادیم، مصوب شد که از این به بعد در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، کشاورزان هم حضور داشته باشند. 

آزادی خواه اظهار داشت: از آنجا که کشمش یکی از محصولات مهم و اساسی شهر جهانی انگور است و بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده، اولویت مجلس بر شامل شدن کشمش در خرید تضمینی است این در حالی است که طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی امنیت غذایی و انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر را بالا می‌برد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در قانون قبلی که مربوط به سال ۶۸ است، شورای اقتصاد تکلیف را روشن می‌کرد، اما در اصلاح طرح شورای قیمت‌گذاری از سه گروه متشکل از نمایندگان دولت، تشکل‌های مرتبط و تولیدکنندگان و کشاورزان تشکیل شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: در شورای جدید سه نفر از نمایندگان دولت، سه نفر از تشکل‌های  مرتبط و سه نفر از تولیدکنندگان و کشاورزان حضور دارند و کشاورزان خودشان در تصمیم‌گیری دخالت می‌کنند.

آزادیخواه بیان کرد: عمده مسائلی که در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، در حوزه اقتصادی و به منظور کاهش بخش عمده‌ای از مشکلات مردم و جامعه است.

وی ضمن تشکر از اقدامات حمایتی بانک کشاورزی از کشاورزان خاطرنشان کرد:‌ با پیگیری‌های فراوان مشکل تهیه پودر کربنات پتاسیم و روغن سبزه باغدران برطرف شده است؛ اما افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله پودر کربنات پتاسیم را معضلی بزرگ برای کشاورزان قلمداد کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقتصاد کشاورزان احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس عضو کمیسیون کشاورزی شورای اقتصاد خرید تضمینی گندم قیمت گندم خرید تضمینی کشمش قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت گذاری محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت