Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: جمعه ۱۷ بهمن ماه امسال ساری با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر بعد از گرگان با ۳۰، رشت و بوشهر و بندرعباس با ۲۷ و اهواز ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر جز گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این روز در مناطق مرکزی و شرقی استان مازندران شاهد افزایش محسوس دما بودیم؛ به‌طوری‌که پل‌سفید با ۲۶.۶ و آمل با ۲۵.۸ درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان مازندران بودند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از شب پنج‌شنبه با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن انتظار داریم شرایط برای افزایش ابر مهیا شود که به‌تدریج در ارتفاعات غربی استان شاهد بارش پراکنده برف و باران هستیم.

اسدی اضافه کرد: روز شنبه تا یک‌شنبه با استقرار جریانات شمالی و همراهی آن با تراز میانی جو، شاهد بارش‌هایی در استان باشیم که شرایط برای بارش مهیاتر است.

وی به نفوذ این سامانه بارشی از بامداد شنبه ۱۸ بهمن ماه در مازندران افزود: با نفوذ این سامانه شاهد بارش باران و برف،وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش دما هستیم که این وضعیت تا عصر روز یک‌شنبه ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌های کوهستانی و کولاک برف ازجمله پیامدهای این سامانه بارشی است که توصیه ما پرهیز از تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات است.

اسدی با بیان اینکه روزهای دوشنبه تا چهارشنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود،گفت: دریای مازندران از امشب به‌تدریج با افزایش موج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی مازندران

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی و آخر هفته بارانی در این استان خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به وضعیت جوی این استان و اعلام هشدار جوی سطح زرد و اظهار کرد: مازندران از صبح پنجشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی را شاهد خواهد بود.

وی افزود: این سامانه بارشی که شدت آن از بعدازظهر روز جمعه چهاردهم اردیبهشت افزایش پیدا می‌کند تا صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ادامه دارد.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران با بیان اینکه ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات نیمه‌غربی بارش‌ها بیشتر است، گفت: در این مدت شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش تدریجی دما خواهیم بود.

اسدی از لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی خبر داد و افزود: همچنین با جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: به همشهریان و گردشگران توصیه می‌شود به نکاتی چون اسکان پیدا نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استقرار پیدا نکردن در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه توجه کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این ایام دریای خزر مواج است.

کد خبر 750001

دیگر خبرها

  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تشدید سامانه بارشی کرمانشاه از امشب
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • سامانه بارشی تا شنبه میهمان همدان ها
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم