Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:11:07 GMT

تردد خودروهای غیربومی از امروزدر 8 استان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۶۹۲۰

ساعت 24-به دنبال افزایش موارد ابتلا و بستری در بعضی شهرها و به خصوص؛ در استان‌های تهران، یزد و هرمزگان مقررات جدیدی برای منع تردد خودورهای غیربومی در بعضی استان‌ها اجرا می‌شود. البته تعطیلات پایان این هفته و نگرانی مسوولان حوزه سلامت و ستاد ملی مقابله با کرونا از سفرهای تفریحی به استان‌های مقصد گردشگری هم یکی دیگر از دلایل اعمال دوباره این مقررات سخت‌گیرانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرف روزهای گذشته اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، این هشدار را مطرح کرده‌اند که سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور، در حال کاهش است و به خصوص، در شهر تهران، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 81 درصد به 39 درصد کاهش یافته که این کاهش حتما خطر بازگشت دوباره آمار بالای مرگ و بستری کووید19 را به همراه خواهد داشت. 
به همین دلیل تصمیمات جمعی مسوولان حوزه سلامت و انتظامی به این نتیجه رسید که دیروز، جانشین معاون عملیات ترافیک راهور نیروی انتظامی، از مصوبه جدید کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور خبر داد و اعلام کرد که از روز شنبه 18 بهمن، تردد خودروهای غیربومی به استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و شهرهایی در استان‌های خراسان‌رضوی، اصفهان، فارس، هرمزگان و بوشهر ممنوع است. 
سرهنگ رسول ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:«براساس این مصوبه و با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، از روز شنبه، تردد خودروهای غیربومی به استان‌های گیلان، مازندران،گلستان و شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش ممنوع است و علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهرهای اعلام شده، رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند مبلغ 5میلیون ریال جریمه برای پلاک خودرو آنان منظور خواهد شد.» 
بنا به هشدار روز گذشته محسن فرهادی، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، روند کرونا به تدریج در برخی شهرها و به خصوص، در 3 استان تهران، یزد و هرمزگان رو به افزایش دوباره است همچنین قائم‌مقام وزارت بهداشت هم هشدار داده که ظرف 10 روز گذشته، تعداد شهرهای نارنجی در کشور با افزایش 35 درصدی از 18 به 36 شهر و تعداد شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ افزایش پیدا کرده در حالی که تعداد شهرهای آبی که شیوع کمتر بیماری کووید۱۹را داشتند رو به کاهش رفته چنانکه تعداد شهرهای آبی در این 10 روز، با کاهش 20درصدی، از ۳۰۶ شهر به ۲۳۴ شهر کاهش یافته است.» 

ایرج حریرچی در هشدار خود متذکر شد:«وضعیت تردد مردم نیز نشان می‌دهد که تردد مردم در سطح کشور نسبت به قبل از شیوع بیماری در کرونا فقط حدود ۴ درصد کمتر شده و متاسفانه با روند صعودی انتقال ویروس کرونا در جزایر مسافرپذیر کیش، قشم و هرمز مواجهیم چنانکه این 3 جزیره  در وضعیت نارنجی قرار دارند و سفر مردم در روزهای اخیر به این 3 جزیره بسیار افزایش یافته است.» 
بنا به آخرین اعلام وزارت بهداشت در شبانه‌روز 16 تا 17 بهمن، تعداد کل مبتلایان کووید19 در کشور، به دنبال شناسایی 7 هزار و 61  بیمار جدید، به یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۰ نفر افزایش یافته همچنین با فوت ۸۰ نفر از مبتلایان، تعداد فوتی‌های کووید19 در کشور هم به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خودروهای غیربومی تعداد شهرهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی ۴۱۲ نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ۶۰ درصد از تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز ۱۴۰۳ تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به ۵۶ درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد