Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس پیشین فینا گفت: باید هدف‌گذاری اصلی فدراسیون و تیم ملی واترپلو حضوری موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و بهبود جایگاه ایران بر سکو باشد.

خسرو امینی، پیشکسوت رشته واترپلو و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون حذف واترپلوی ایران از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این موضوع انجام داد و من شاهد این بودم که محسن رضوانی از ارتباطات شخصی خودش برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک به‌صورت مکتوب و حضوری در اجلاس آسیایی استفاده کرد، اما این مسابقه برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به تجربه من هم در ابعاد جهانی بعید می‌دانم این رای وتو شود.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: شرایط کرونا هم یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که از برگزاری یک مسابقه آبی جلوگیری می‌کرد. فینا هم دوست داشت تا سروته قضیه را به‌گونه‌ای هم بیاورد و از آن‌جا که تیم چین از حضور در مسابقات صرف‌نطر کرده بود و درکنار ژاپن میزبان، قزاقستان هم به‌عنوان قهرمان واترپلوی آسیا حضور داشت، فدراسیون جهانی این تصمیم را گرفت.

امینی درباره دیگر مسابقات انتخابی واترپلوی المپیک توضیح داد: برای 3 تیم دیگر هم در روتردام هلند مسابقه‌ای برگزار خواهد شد که برای ما تفاوتی نخواهد داشت. 9 تیم در آن مسابقات شرکت می‌کنند که اکثراً از تیم‌های صاحب‌نام و قدرت‌مند جهان هستند.

پیشکسوت رشته واترپلوی کشور درباره عملکرد الکساندر چیریچ در تیم ملی ایران عنوان کرد: اگر رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ما نتواند چیریچ را در ایران نگاه دارد، باید فاتحه این رشته را خواند! با این مشکلی که پیش آمده و این‌که دیگر شانسی برای حضور در المپیک نداریم، باید هدف‌گذاری اصلی فدراسیون و تیم ملی حضوری موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و بهبود جایگاه ایران بر سکو باشد.

وی همچنین افزود: چیریچ یک مربی استثنایی برای واترپلوی ایران است و با تسلط، اتحاد و اعتمادی که بین او و شاگردانش به‌وجود آمده، عملکردی عالی داشته. بارها در زمان تمرین تیم ملی دیده‌ام که جواب هیچ‌کس را نمی‌دهد و بعضی اوقات هم خودش درون استخر با بچه‌ها تمرین می‌کند که نشان از تعهد بالای او و همچنین شرایط بدنی خوب دارد.

امینی در مورد پیشینه الکساندر چیریچ تصریح کرد: او قهرمان جهان و المپیک بوده و از یکی از قدرت‌های بزرگ واترپلوی دنیا به ایران آمده. سال ۲۰۰۵ چیریچ بهترین بازیکن واترپلوی جهان شد و واقعاً در این رشته تبحر خاصی دارد. الکساندر با من ارتباط خوبی دارد و می‌دانم که برای بازگشت به ایران و تمرین کنار بچه‌ها لحظه‌شماری می‌کند.

نایب‌رئیس پیشین فینا اذعان داشت: در شرایطی که احتمال وتوی رأی حتی 10 درصد هم نیست، بهتر است که مقدمات برگزاری اردوهای ملی و تمرینات فراهم شود تا الکساندر چیریچ کارش را برای موفقیت در مسابقات آسیایی هانگژو شروع کند. رشته ما دیگر از کشتی و سایر رشته‌ها که پربرخوردتر نیست، می‌توان با رعایت پروتکل‌ها و مراعات کردن به کار خود ادامه داد. باید با کرونا کنار بیائیم و این نیست که همه‌چیز تا تزریق واکسن و اتمام شیوع این بیماری مختل شود.

خسرو امینی درنهایت راجع به اردوهای مشترک گفت: با ارتباطات و اعتباری که چیریچ دارد، می‌توانیم روی برگزاری اردو حتی در بلگراد که مهد واترپلوی دنیاست حساب کنیم. باید مقدمات بازگشت او فراهم شود و برای هدف جدیدمان آماده شویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واترپلوی ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم

به گزارش خبرنگار مهر، دوومیدانی یکی از رشته هایی است که مدتهاست با سرپرست اداره می‌شود و هنوز تکلیف برگزاری انتخابات این فدراسیون نیز مشخص نشده است. در حال حاضر حسین مطیعی سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارد.

وی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با اهالی رسانه درخصوص بدهی‌های فدراسیون اظهار داشت: فدراسیونی که بدهکار نباشد فدراسیون نیست. مسابقات داخل سالن آسیا یک رویداد بین‌المللی بود که خوشبختانه مسابقات هم در سطح عالی برگزار شد. قطعا برگزاری این رویداد هزینه‌هایی هم برای فدراسیون در بر داشته است اما من هرجا که بروم مشکلات را به عهده می‌گیرم فقط باید همه موارد بررسی شود.

وی در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون و اینکه گفته می شود فدراسیون از برخی نامزدها حمایت میکند، گفت: به هیچ‌وجه نسبت به عزیزانی که کاندید هستند هیچ رویکردی ندارم. از طرف معاونت قهرمانی وزارت ورزش هم هیچ صحبتی درخصوص طرفداری از هیچ یک از نامزدها نشده است.

مطیعی در پایان در واکنش به حاشیه‌های زیاد دوومیدانی کاران آنهم در آستانه بازیهای المپیک پاریس گفت: رشته‌های زیادی داریم و هر رشته هم مربی خودش را دارد. آقای فیروزی را امروز به عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم و از او خواهش کردم حواشی که ورزشکاران به وجود می‌آورند را رصد وحل کنند.

کد خبر 6091976

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • واکنش سرپرست دوومیدانی به بدهی‌ها/ بدهکار نباشیم، فدراسیون نیستیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم