Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@09:42:00 GMT

برگزاری پویش ختم قرآن کریم و صلوات در ابهر

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۷۵۵۴

برگزاری پویش ختم قرآن کریم و صلوات در ابهر

به مناسبت ایام الله دهه فجر، پویش ختم قرآن کریم و صلوات به نیت شفای بیماران به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، موسسه فرهنگی قرآن وعترت کوثر شریف آباد شهرستان ابهر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و با همکاری کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر و کمیته فرهنگی هنری یادواره ٤٠٠ شهید شهرستان ابهر پویش ختم قرآن کریم و ختم صلوات را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نحوه مشارکت در این پویش به این شکل است که هر شرکت کننده حداقل یک جزء از قرآن کریم و 100 صلوات را به نیت شفای بیماران قرائت می‌کند.

 

این برنامه به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)ودهه مبارک فجرانقلاب اسلامی ایران برگزار و ازفعالان فرهنگی قرآن وعترت دعوت می گرددجهت شرکت عدد۱۴رابه شماره ۰۹۳۵۴۸۴۵۰۱۵پیامک کنند.

 

چهارمین همایش مهربانو به صورت مجازی برگزار شد

 

چهارمین همایش مهربانو به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)به صورت مجازی در ابهر برگزار شد.

 

این همایش با محوریت نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرستان ابهر به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت هفته زن و روز مادر، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ابهر برگزار شد.

 

سه دوره ی همایش مهربانو به صورت حضوری در سه سال متوالی برگزار شده است و چهارمین دوره این همایش با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا ویروس به صورت مجازی برگزار شد.

 

در بخش اول برنامه فاطمه امامی دکترای زبان و ادبیات فارسی که مطالعات و پژوهش هایش در زمینه ادبیات عرفانی، ادبیات داستانی و نقد فرمالیستی و ساختارگرا می باشد سخنرانی خود را با موضوع زن در ادبیات باستان ارائه نمود.

 

بخش دیگر این همایش شعرخوانی شعرای پیشکسوت و جوان شهرستان خانم ها نسرین فخیمی، فاطمه مهرابی و آقایان حسن نظمده و احمد بخشی بود که در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن اشعار خود را خوانش نمودند.

 

بدرالملوک امام، فرزند مرحوم شیخ زین‌العابدین امام (امام جمعه ابهر)، مهربانوی 95 ساله ابهری و مادر خیریه های ایران، از خاطرات و حضور پررنگ و شایسته خود در فعالیت های عام‌المنفعه برای علاقه مندان صحبت نمود.

 

اجرای تکنوازی موسیقی سنتی سحر لطفی اولین بخش هنری همایش مهربانو بود و در ادامه کتابت حجت الاسلام محسن عطوفی با خوانش اشعارِ برگرفته از احادیث توسط حجت الاسلام عبدالمجید اکبری همراه شد که غنای معنوی این همایش را دوچندان نمود.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: برنامه های دهه فجر دهه فجر ختم قرآن کریم شهرستان ابهر قرآن کریم برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» مراسم یادبود نادر طالب‌زاده است که در حوزه هنری برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به یاد زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، یکشنبه 9 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این همایش چهره‌هایی نظیر آیت الله قائم مقامی، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمود مهتدی دیپلمات سابق، مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان هنر، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، سعیدرضا عاملی رئیس اندیشکده مطالعات جهان، امیرحسین ثابتی نماینده منتخب مجلس، شهریار بحرانی کارگردان سینما، علیرضا قزوه شاعر رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما، رضا برجی مستندساز حوزه جنگ، رضا منتظمی مدیرعامل افق نو و دیپلمات سابق، محمدصادق شهبازی قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، محسن مقصودی فعال رسانه ‌ای و مستندساز و حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور خواهند داشت.

اولین مستند شهید آوینی پس از 44 سال رونمایی شد

نادر طالب زاده تهیه کننده، کارگردان، مستندساز و مجری تلویزیون بوده، او همچنین دبیر کنفرانس بین المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد موثر در تاسیس شبکه افق سیما و نیز عضو هیئت اندیشه ورز این شبکه بود.

 

.

 

وی در تاریخ 9 اردیبهشت ماه سال 1401 بعد از طی دوره سخت و طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت، پیکر او پس در نزدیکی مزار شهید آوینی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش، همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به مناسبت دومین سالگرد عروج استاد نادر طالب‌زاده یکشنبه، 9 اردیبهشت ساعت 15 در سالن سوره حوزه‌ هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود