Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: در حال حاضر 60 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر استان اردبیل هستند.

رضا عبداللهی با حضور در روستای حور و در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در تحقق اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف است تا تمامی افراد جامعه را تحت پوشش بیمه ببرد که در همین راستا و با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 83 زمینه شکل‌گیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در قالب قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی فراهم آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در اسفندماه 83 این قانون در هیئت دولت مصوب و از سال 84 شاهد اجرایی شدن این مصوبه بودیم تا عضویت روستاییان و جامعه عشایری را در قالب این صندوق شاهد باشیم.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان دستاورد نظام اسلامی در ارتقا رفاه اجتماعی یاد کرد و گفت: براساس سرشماری سال 95 در استان اردبیل 181 هزار نفر حائز شرایط بیمه شدن بودند که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای قرار نگرفته بودند.


عبداللهی افزود: در حال حاضر ما 60 هزار نفر از این جمعیت را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بردیم و همچنان دغدغه ما پوشش بیمه‌ای 121 هزار نفر در استان اردبیل است تا شرایط بهره‌مندی آنها را از مزایای صندوق فراهم کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت پوشش همه 121 هزار نفر جمعیت فاقد بیمه اجتماعی را دارد و ما از همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم تا در خدمت این جامعه فاقد پوشش بیمه‌ای باشیم.
عبداللهی ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اصحاب رسانه‌ را در شناساندن ظرفیت صندوق و تشریح اهداف آن یادآور شد و اضافه کرد: دولت دو برابر پرداختی جامعه روستایی و عشایری از این صندوق و اعضای آن حمایت می‌کند به طوریکه حداقل پرداختی جامعه هدف روستایی و عشایری برای عضویت در این صندوق سالانه 320 هزار تومان و حداکثر 840 هزار تومان تعیین شده است.


وی در ادامه بیان کرد: از 60 هزار نفر جمعیت عضو این صندوق، در حال حاضر سه هزار و 800 نفر از صندوق مستمری و همچنین مزایای از کارافتادگی و مستمری بازماندگان و فوتی‌ها پرداخت می‌شود و اعضای آن می‌توانند از این بستر فراهم شده استفاده کنند.


عبداللهی به پرداخت مزایا برای یک‌هزار و 300 بازنشسته، دو هزار و 200 نفر خانواده متوفی و 300 نفر از کارافتاده اشاره کرد و ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل به عنوان یک صندوق پیشرو فعالیتی متنوع دارد و هر سال نیز جمعیت تحت پوشش ما رو به افزایش است.


وی اظهار کرد: در سال گذشته ما با 10 درصد و امسال نیز با 30 درصد رشد در جذب بیمه‌شده جدید روبه‌رو بودیم به طوریکه همچنان تا پایان سال تلاش بر عضویت بیشتر اعضای صندوق است.
عبداللهی ضریب نفوذ بیمه را در سطح کشور 22 درصد و استان اردبیل 32 درصد اعلام کرد و گفت: 10 درصد ضریب نفوذ بیمه روستایی و عشایری در استان اردبیل از متوسط کشوری بالاتر است.


وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از 181 هزار نفر جامعه آماری بیش از 145 هزار نفر در مناطق عشایری و روستایی و 36 هزار نفر نیز در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند.
عبداللهی افزود: این صندوق علاوه بر ارائه خدمات به جامعه روستایی و عشایری، برای ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز خدماتی را ارائه می‌کند که شامل 36 هزار نفر جمعیت ساکن در این مناطق است.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای بافندگان فرش، صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و سایر حرف در روستاها ارائه خدمات کرده و عضویت آنها را در صندوق افتخاری برای خود می‌داند.
عبداللهی به بحث همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و از کارافتادگان و بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: 52 درصد حقوق این قشر افزایش یافته و شرایط مساعدی را در پرداختی‌ها شاهد هستیم.


وی به امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در دو سال اخیر با مصوبه شورای عالی بیمه زمینه این امر فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
عبداللهی به اجرای طرح نهضت توسعه بیمه اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: فرصتی استثنایی در سطح استان فراهم آمده تا افراد زیر 50 سال بتوانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند که جمعیت 18 تا 50 سال به راحتی به عضویت صندوق در می‌آیند.


وی از حمایت‌های استاندار اردبیل از صندوق توسعه بیمه روستایی و عشایری به عنوان یک برنامه راهبردی قدردانی کرد و ادامه داد: 121 هزار نفر در استان عضو هیچ صندوقی نیستند و ما آمادگی داریم تمامی این افراد را تحت پوشش ببریم و قبل از اینکه این فرصت استثنایی از بین برود، امیدواریم خود روستاییان در این زمینه یاریگر ما باشند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل سهمیه تکلیفی امسال را پنج هزار و 442 نفر پوشش بیمه‌ای اعلام کرد و گفت:‌ تاکنون زمینه عضویت چهار هزار و 628 نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم آمده است.


عبداللهی در ادامه خاطر نشان کرد: افرادی که قادر به پرداخت یک جای حق بیمه نمی‌باشند، می‌توانند در چهار قسط حق بیمه 33 هزار تا 840 هزار تومان خود را پرداخت کنند.
وی اضافه کرد: در سطح کشور یک میلیون و 400 هزار نفر از اقشار آسیب‌دیده و جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد و سرپرست خانوار تحت پوشش رایگان بیمه‌ها قرار گرفتند که سال به سال حمایت از این گروه‌های آسیب‌دیده با پشتیبانی دولت نمودی متفاوت‌تر پیدا می‌کند.


عبداللهی جایگاه استان اردبیل را در فعالیت صندوق جز پنج یا شش استان برتر کشور اعلام کرد و ادامه داد: از 78 کارگزاری فعال در گذشته با بررسی و تجمیعی که انجام شده، ‌در حال حاضر 45 کارگزاری برای روستاییان و عشایر ارائه خدمات می‌کنند و انتظار می‌رود شرایط مطلوبی را در پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر در قالب این صندوق شاهد باشیم.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی اردبیل در پایان اظهار کرد: در استان اردبیل شهرستان مشگین‌شهر با 21 درصد پوشش بیمه‌ای جز شهرستان‌های پیشرو محسوب می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صندوق بیمه کشاورزان صندوق بيمه روستاييان و عشاير روستاییان و عشایر استان اردبیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان اردبیل پوشش بیمه ای حال حاضر تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

محمدرضا عسگریان  در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهر‌های استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه