Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد چند تن از دانش‌آموزان یزدی به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان، در ایام‌الله دهه فجر، در دفتر امام جمعه یزد حضور یافتند تا پای سخنان این یار انقلاب بنشینند و خاطرات انقلاب را از زبان وی بشنوند و به دیگر دوستانشان نیز برسانند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در این دیدار به فعالیت‌های انقلابی خود در پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از جمله روش‌های پخش اعلامیه در جاهای شلوغ و پرتردد این بود که سوار تاکسی می‌شدیم و بعد از پیاده شدن، اعلامیه‌ها را روی سقف تاکسی می‌گذاشتیم، با حرکت ماشین اعلامیه در بین مردم پخش می‌شد و ما هم از آن طرف فرار می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ضمن بیان این که در هجرت امام از تهران به عراق و از عراق به پاریس در کنار امام خمینی(ره) بود، به علاقه امام خمینی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: روزی یک خانم فرانسوی همراه با دو کودکش محضر امام آمدند و امام (ره) این دو بچه را بر روی زانوهای خود نشاندند و از سیداحمدآقا خواستند پذیرایی بیاورند. بعد امام پذیرایی را که چند دانه گز بود، با دست خودشان به دهان بچه‌ها گذاشتند.

آیت‌الله ناصری در پاسخ به سؤال دانش‌آموزان درباره ویژگی‌های آیت‌الله شهید صدوقی(ره) نیز گفت: شهید صدوقی(ره) خیلی مردمی بود و به فکر رفع مشکلات مردم بود، حتی در خارج از کشور، در مناطق کردستان و در زمان جنگ و سیل و زلزله پیگیر رفع مسائل مردم بود؛ مثلاً کردهای کردستان از ایشان تقاضای کمک کرده بودند، ایشان هم به آن‌ها مبالغی پول داد تا جاده و میدان و مسجد بسازند یا در جریان سیل ایرانشهر و زلزله طبس، شهید صدوقی از ارکان مهم خدمت‌رسانی بود و با مدیریت وی، کمک‌های زیادی به مردم این مناطق شد. شهید صدوقی عشق و علاقه زیادی به امام(ره) داشت و در راه ایشان فداکاری‌های زیادی کرد و در نهایت خداوند شهادت را نصیب وی کرد.

نماینده ولی فقیه در پایان در پندی پدرانه خطاب به کودکان، گفت: امام(ره) به کودکان و نوجوانان خیلی امید داشتند که آینده‌سازان انقلاب باشند و اخلاق و رفتار و علم‌شان باعث تقویت انقلاب شود، امام تأکید داشتند که کودکان  تربیت اسلامی و الهی شوند.

وی افزود: از کودکان می‌خواهم به طور جدی درس بخوانند و در کنار درس، دینشان را هم یاد بگیرند. گوش به حرف بزرگترها و علمای دین بدهند، نه کسانی که دشمن ما هستند و در فضاهای مجازی و غیره اعتقادات غلط خودشان را ترویج می‌کنند، همچنین باید تلاش کنند تا ایران را روز به روز آبادتر و پایدارتر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، دانش‌آموزان یزدی در این دیدار نامه‌ها و نقاشی‌هایی نیز آماده کرده بودند که به آیت‌الله ناصری تقدیم کردند و در پایان هم هدایایی به رسم مهر و یادبود از دستان نماینده ولی فقیه در یزد گرفتند.

انتهای پبیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امام جمعه يزد دهه فجر دانش آموزان دانش آموزان شهید صدوقی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی