Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نخستین "پست موزه مدرسه" جهان با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پشت ایران در شهر رشت افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نخستین "پست موزه مدرسه" جهان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در ساختمان پُست استان گیلان به‌بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این افتتاحیه به ضرورت حفظ هویت استان به‌عنوان میراث به‌جای مانده تاکید و اظهار داشت: گیلان از فرهنگ غنی برخوردار است و قدمت پُست نیز به دوران هخامنش بازمی‌گردد اما متاسفانه در بیان این فرهنگ غفلت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان‌علی سبحانی‌فر با بیان اینکه "پُست" در سال 1358 به‌صورت رسمی سازمان یافت خاطرنشان کرد: پُست نوین در دوران امیرکبیر بنیانگذاری شد و امیرکبیر ابلاغ کرد که‌ پست باید به‌غیر از دولت به مردم هم خدمات برساند از این رو وظیفه حمل مسافر و وسایل برعهده پست گذاشته شد که نشان می‌دهد از قدمت بسیار طولانی برخوردار است.

افزایش شهرستان‌های نارنجی در گیلان/ 4 شهرستان دیگر در محدوده پرخطر شیوع کرونا قرار گرفتامام جمعه رشت: گرفتاری‌های گیلان ناشی از بی‌توجهی‌های برخی سیاستمداران مرکز کشور استسفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به استان گیلان به روایت تصویر

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به افتتاح نخستین «پست موزه مدرسه» جهان در رشت ابراز داشت: در این مرکز، مدرسه‌ یا آموزشگاهی جهت انتقال میراث فرهنگ و هویتی گیلانیان راه‌اندازی شد و فضای آموزشی اختصاص یافته در این مجموعه می‌تواند در اختیار استارتاپ‌ها قرار بگیرد و کارآفرینی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر ساختمان تاریخی پُست گیلان را هویت استان دانست و اظهار داشت: این بنا یادآور خاطرات بسیار خوبی برای گیلانیان است.

محمدرضا احمدی سنگری ضمن قدردانی از کسانی که اقدام به مرمت ساختمان تاریخی پست گیلان کردند خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس که تلفن و فضای مجازی نبود رزمندگان ما نامه‌هایشان را از همین مکان پُست می‌کردند.

سیدمحمد احمدی شهردار رشت نیز در این مراسم‌ بناهای تاریخی و ساختمان پُست گیلان را جزو فرهنگ و هویت شهر رشت دانست و اظهار داشت: همه شهروندان می‌توانند به این بناها افتخار کنند و باید بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و استانی برای حفظ این بناها استفاده کنیم.

مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم گفت: اداره پست با خلاقیت خود موجب افتخار سازمان میراث فرهنگی و تحقق آرزوی دیرینه مردم گیلان شد و گسترش چنین فضای فرهنگی قطعاً با حمایت سازمان میراث فرهنگی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/612/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.   افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس