Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مهدوی تاکید کرد: حقیقتاً در مبانی مهدوی، انقلاب ما بسیار موفق و اثرگذار نه فقط در کشور بلکه در عرصه جهانی بوده است. اساساً در طول تاریخ غیبت کبری امام مهدی(عج)، هیچ اتفاقی همچون انقلاب اسلامی موثر در تعجیل فرج نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و به منظور بررسی دستاوردهای نهضت امام و امت در مسئله مهدویت با حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل»، کارشناس مهدوی گفت و گویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام کفیل درباره دستاوردهای مهدوی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در بحث انقلاب، گام اول در مسئله مهدویت معرفی منجی و موعود شیعه در دنیا بوده است، همه به منجی اعتقاد دارند چه در ادیان و چه در مکاتب اما ما با انقلاب اسلامی موعود شیعی را معرفی کردیم، اگر آنها منتظر بازگشت مسیح، سوشیانت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. هستند ما در پرتوی انقلاب بیان کردیم که منتظر مهدی موعود(عج) هستیم.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: از این رو، اکنون نظریه مهدویت با محور منجی شیعی در دنیا مطرح شده و این بسیار مهم است، پیش از پیروزی انقلاب چنین معرفی جهانی‌ای از منجی موعود شیعی وجود نداشت.

 

انقلاب مفهوم انتظار به عنوان عمل را تبیین کرد

 

وی تصریح کرد: به دنبال معرفی این منجی، اصل مفهوم انتظار نیز تبیین شد، یعنی تبیین شد اگر قرار است موعود بیاید ما چه نقشی داریم و چه باید بکنیم. در موضوع نقش نیز همه مکاتب و ادیان نظریه ها و برنامه هایی دارند ما نیز انتظار را تبیین کردیم. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مفهوم انتظار حتی برای شیعه به خوبی جا نیفتاده بود، بعضا عزلت و کناره گیری و دعای صرف مطرح بود بدون اینکه کاری به کار جامعه داشته باشند اما امام خمینی(ره) مفهوم انتظار به عنوان یک عمل را تبیین کردند و اینکه انتظار افضل و احب الاعمال یعنی برترین و محبوب ترین اعمال است.

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: منتظر عین مجاهد است، یعنی پُرتلاش و مجاهدگونه گام برمی دارد. در پرتوی انقلاب اسلامی این روایات مهدوی(عج) تبیین شد که اگر ما منتظر ایجاد حکومت اسلامی هستیم، انتظار یعنی تشکیل حاکمیت دین و حرکت برای حاکمیت دین.

 

ظهور بدون تشکیل حکومت دینی رخ نمی دهد

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: به عبارت بهتر، باید برای هر آنچه امام زمان(عج) درصد تحقق آن هستند، جهاد و تلاش کنیم از این رو، امام راحل پیوسته تاکید دارند که مسئولان و مدیران باید خوب عمل کنند با نظر به زمینه سازی برای ظهور یعنی مهمترین گام بسترسازی برای ظهور است. بدون تشکیل حکومت دینی نمی شود جامعه منتظر را ایجاد کرد، گاهی هر کسی انتظار را به گونه ای تعبیر می کرد و بعضاً جلساتی هم برگزار می شد اما این دغدغه وجود نداشت که برای تشکیل حکومت مهدوی باید حکومت دینی تشکیل شود.

 

وی در ادامه ابراز کرد: گام بعدی که به برکت انقلاب اسلامی در حوزه مهدویت برداشته شد، این بود که برنامه های امام زمان(عج) را اجرا کنیم یعنی ما برای آمدن ایشان باید برنامه هایشان را عملی کنیم، باید بین منتظِر و منتظَر، سنخیت، هماهنگی و پیوند باشد. یکی از مهمترین برنامه های امام عصر(عج) ایجاد عدالت است: «یمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً».

 

با شور و حماسه به ظهور متصل شویم

 

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: ادبیات حضرت امام راحل این است که کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و حق خود را از حاکمان بگیرند تا زمینه ظهور فراهم شود. به عبارت دیگر، اگر شعار و برنامه امام مهدی(عج) عدالت خواهی است امام خمینی(ره) نیز تاکید دارند ما نباید منتظر باشیم ایشان بیایند و چنین کنند بلکه تاکید دارند که ما باید عدالت را اقامه و به مستضعفان توجه کنیم و شور و حماسه را در خود ایجاد کنیم تا به دولت موعود متصل شویم.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر حرکت مطابق با برنامه امام زمان(عج) تاکید دارند، گفت: برنامه امام زمان(عج) مقابله با طاغوت است چنان که پیامبر(ص) نیز چنین کردند و در آیه‌الکرسی می خوانیم: «... فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ ...». راه پیوند با ولایت مقابله با طاغوت و جریان کفر است، لذا امام راحل تاکید داشتند که باید با کفر و ظلم مقابله کرد.

 

منتظر با طاغوت دست دوستی نمی دهد

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر در دعای ندبه می خوانیم: «أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدینَ» یعنی ایشان می آیند و بنای شرک را از بین می برند ما نیز باید چنین کنیم و این ادبیات امروز مقام معظم رهبری نیز است، یعنی ایستادگی ما مقابل ظلم و استکبار، عین حرکت مهدوی است؛ انسان امام زمانی با ظلم و استکبار و طاغوت دست دوستی نمی دهد انسان مسلمان و سفره نشین قرآن با طاغون و کفار کنار نمی آید؛ در وصف یاران امام زمان(عج) آمده یاوران امام مهدی(عج) نسبت به کفار نفوذناپذیر هستند.

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: خداوند در آیه  29 سوره مبارکه «فتح» می فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» در این آیه رسما تصریح شده، کسی که می گوید من مسلمان هستم نسبت به کفار محکم و شدیدالاعمل است و نسبت به دوستان مهربان.

 

رمز موفقیت انقلاب

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی، برنامه های امام عصر(عج) را در عمل پیاده کردیم و به تعبیر واضح تر این برنامه ها را به دنیا سرایت داده ایم. رمز موفقیت ما در انقلاب این بود که دنیا را به سمت عدالت خواهی و ظلم ستیزی حرکت و پیشرفت دادیم. حقیقتاً در مبانی مهدوی انقلاب ما بسیار موفق و اثرگذار نه فقط در کشور بلکه در عرصه جهانی بوده است. اساساً در طول تاریخ غیبت کبری امام مهدی(عج)، هیچ اتفاقی همچون انقلاب اسلامی موثر در تعجیل فرج نبوده است.

 

وی اظهار کرد: رسالت منتظران و اهل ندبه، انسان مهدوی و امام زمانی و منتظر آینده‌ی نجاتبخش و در انتظار ظهور این است که با همه وجود به رشد و پیشرفت انقلاب و توسعه برنامه های آن کمک کند. به عبارت بهتر، حرکت انقلاب،ی حرکت مهدوی و منتظرانه است و از آن سو آنها که با انقلاب در تقابل و تضاد هستند و سبب بدبینی مردم به نظام و انقلاب می شوند و کمکاری می کنند و به تعبیری باعث سست شدن اعتقاد مردم به انقلاب می شوند، نمی توانند منتظر و زمینه ساز ظهور نام بگیرند.

 

شرط ظهور!

 

حجت الاسلام کفیل درباره تاثیر این اقدامات در گام اول انقلاب برای تمدن سازی مهدوی منتهی به ظهور در گام دوم انقلاب، گفت: تمدن اصیل اسلامی بر محور ظهور و اجرای حقیقی اسلام و حاکمیت دین و اعتلای کلمه توحید ظهور امام عصر(عج) متنبی است. به تعبیری در گام دوم انقلاب با ادبیاتی که مقام معظم رهبری به کار بردند، اگر سیرمان همین گونه باشد و  فعالیت هایمان را بر اساس اعتلای کلمه توحید و اسلام در عرصه های مختلف اقتصاد، صنعت، آموزش و ... تعریف کنیم به آن تمدن زمینه ساز دست می یابیم.

 

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همه کارهای ما بر همین محور یعنی اجرای مبانی دین باشد و این شعار پایه ای را در همه برنامه ها محور قرار دهیم در قوانین مجلس، لوایح دولت و ....، آنگاه شاهد کمرنگ شدن برخی دستورات اسلامی در برخی مواضع و مشاغل نمی شویم. اساس قانون و اجرای آن باید اسلام باشد هر چه اینچنی عمل کنیم پیوندمان با تمدن نوین اسلامی بیشتر شده و به ظهور نزدیک تر می شویم. شرط ظهور آمادگی جهانی است نه پر شدن دنیا از ظلم و جور!

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج انقلاب اسلامی مهدویت حجت الاسلام کفیل کارشناس مهدوی انقلاب اسلامی مفهوم انتظار امام زمان عج امام مهدی عج تاکید دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • ببینید | تصاویری دیدنی از قلدربازی میمون برای ۲ مار کبری
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»