Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، «نیره پیروز بخت» هفته گذشته با ارسال این گزارش به تشریح وضعیت بنزین تولید شده در پالایشگاه‌های کشور پرداخت و ضمن اشاره به بررسی بنزین تولیدی در سال‌های ۹۳ تا ۹۹، از رعایت پارامترهای محیط زیستی و مجاز برشمردن میزان هیدروکربن‌ها و اجزای تشکیل‌دهنده این سوخت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اذعان پیروزبخت، کیفیت بنزین تولید شده در سال ۹۸ روند صعودی را طی کرده است و همه پارامترهای آلاینده آن شامل گوگرد، بنزن، آروماتیک و الفین در سطح مجاز و استاندارد و قرار دارند.

به گزارش ایرنا، پیش از این معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه بنزین تولیدی کشور مطابق استاندارد آلایندگی یورو۴ است، گفت: پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ تهیه و تدوین شده است.

«وحید مرندی‌مقدم» خاطرنشان کرده بود که در قانون هوای پاک تا ابتدای شهریورماه امسال به وزارت نفت مهلت داده شده بود تا بنزین و گازوئیل تولیدی مطابق استاندارد ملی باشد و ماده ۱۸ این قانون، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد را بر عهده این سازمان قرار داده است.

وی گفت: امروز با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، واردات بنزین نداریم و بنزین تولیدی مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

ایران با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین اجرای طرح‌های بهبود کیفیت در سایر پالایشگاه‌ها، استاندارد بنزین و گازوئیل تولیدی خود را بالا برده و در شاخص‌های مختلف موفق بوده است.

تا آنجا که میزان گوگرد در بنزین که در سال ۹۷  حدود ۴۲.۷ پی.پی.ام بوده در سال ۹۸ به ۳۵.۵ پی.پی.ام رسیده است.

بنزن نیز از ۱.۱ درصد در سال ۹۷ به ۹ دهم درصد در سال ۹۸ کاهش پیدا کرده است.

میزان آروماتیک موجود در بنزین توزیعی در کشور نیز از ۲۴.۷ درصد در سال ۹۷ به ۱۷.۵ درصد در سال ۹۸ رسید که در مجموع نشان‌دهنده بهبود کیفیت بنزین تولیدی در کشور است.

برچسب‌ها وزارت نفت نیره پیروزبخت توسعه ایران سازمان ملی استاندارد ایران بنزین خودکفایی تولید بنزین خلیج فارس شرکت ملی پالایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت نیره پیروزبخت توسعه ایران وزارت نفت نیره پیروزبخت توسعه ایران سازمان ملی استاندارد ایران بنزین خودکفایی تولید بنزین خلیج فارس شرکت ملی پالایش اخبار کنکور بنزین تولیدی درصد در سال سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه