Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:54:31 GMT

استحصال آبزیان در خوزستان ۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۹۸۳۸

استحصال آبزیان در خوزستان ۶ درصد افزایش یافت

فتح‌الله ابوعلی روزشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مجموع تولیدات آبزیان خوزستان در سال گذشته را  ۱۲۹ هزار و ۷۷۸ تن عنوان کرد و از رشد ۴۰درصدی تولید ماهیان سردابی در استان خبر داد.
وی با بیان اینکه میزان برداشت ماهیان سردابی در خوزستان در سال ۱۳۹۹ یک‌هزار و ۴۰۱ تن پیش بینی شده است گفت: میزان برداشت ماهیان خاویاری نیز در این استان هشت تن پیش بینی شده است که رشدی معادل ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوعلی با اشاره به مقام نخست خوزستان در پرورش ماهیان گرمابی در کشور اظهار کرد: حجم برداشت ماهیان گرمابی تا پایان سال، ۷۲ هزار تن برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد
مدیرکل شیلات خوزستان، تعداد مجتمع های آبزی پروری در حال احداث را ۶ مجتمع عنوان کرد و گفت: با تامین اعتبار و تسهیلات لازم، گام دوم مجتمع سردابی اندیکا ، مجتمع سردابی اندیمشک، مجتمع پرورش میگوی هندیجان، مجتمع یکهزار هکتاری هویزه، مجتمع آبزیان دریایی شهرستان ماهشهر و مجتمع آبزی پروری خلیج فارس هندیجان سال آینده به بهره‌برداری می رسند.
مدیرکل شیلات خوزستان، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع های آبزی پروری فعال شیلات خوزستان را چهار هزار و ۹۲۶ نفر اعلام کرد.
ابوعلی، گفت: پنج مجتمع شیلاتی در سطح استان خوزستان فعالیت می کنند که مجتمع پرورش‌ ماهی آزادگان با ۱۰۶ مزرعه فعال یکی از وسیع ترین این مجتمع های پرورش ماهی گرمابی کشور محسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه میزان تولید سالانه مجتمع پرورش‌ ماهی آزادگان ‌۹ هزار و ۸۰۵ تن است افزود: گونه های ماهیان تولیدی در مزارع پرورش مجتمع آزادگان شامل انواع کپور ماهیان اعم از فیتوفاگ، آمور، کپور معمولی، بیگهد، بنی و شیربت است.
مدیرکل شیلات خوزستان، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان را حدود ۲ هزار نفر بیان کرد و افزود:مساحت کل این مجتمع ۶ هزارو ۷۴۰ هکتار است و در صورت بهره برداری کامل به اشتغال پنج هزار نفری خواهیم رسید.
ابوعلی درخصوص مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر نیز گفت: این مجتمع در ۲ فاز و دارای ۱۳۲ مزرعه فعال است که با سطح زیر کشت ۲ هزارو ۶۰ هکتار، تولید سالانه آن هفت هزارو ۸۷۷ تن است.
مدیرکل شیلات خوزستان درباره  فعالیت مجتمع پرورش ماهی شهید کامروا خرمشهر اظهار داشت: این مجتمع دارای ۲۴ مزرعه فعال در سطح زیر کشت ۴۲۱ هکتار  است. که با ظرفیت تولید یک‌هزارو ۷۶۰ تنی، اشتغال ۴۶۰ نفر را فراهم می‌کند.
وی مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان را پنجمین مجتمع شیلاتی خوزستان عنوان کرد و گفت: این مرکز با مساحت پنج هزار هکتاری یکی از مهمترین مراکز پرورش میگوی  کشور محسوب می شود که میگوی تولیدی آن به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود و سال گذشته تولید آن بالغ بر ۲۰۰ تن بوده است.
مدیرکل شیلات خوزستان در پایان گفت: میزان برداشت میگو در سال جاری ۲۲۸ تن پیش بینی شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
ابوعلی مجموع ظرفیت اشتغال در مجتمع های آبزی پروری فعال و در دست اجرای شیلات خوزستان را ۱۷ هزارو ۱۴۶ نفر عنوان کرد وافزود:توسعه آبزی پروری در خوزستان اولویت اصلی سازمان شیلات ایران است.

به گزارش ایرنا استان خوزستان با بهره مندی از یک سوم آبهای سطحی کشور ، تنوع آب و هوایی و اقلیمی و نیروی انسانی کارآمد از مزیت نسبی بالایی برای آبزی پروری برخوردار است.

سال گذشته حدود ۳۰هزار تن ماهیان پرورشی از خوزستان به عراق صادر شد.

برچسب‌ها پرورش ماهی خوزستان سازمان شیلات ایران آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی خوزستان سازمان شیلات ایران پرورش ماهی خوزستان سازمان شیلات ایران آبادان اخبار کنکور مدیرکل شیلات خوزستان مجتمع پرورش آبزی پروری پرورش ماهی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان