Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:03:25 GMT

پروژه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۹۸۴۵

پروژه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار همدان، رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه و مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی افتتاح شد.

 این پروژه با مشارکت معاونت درمان دانشگاه، معاونت توسعه دانشگاه و مرکز بیماری‌های خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هفتمین رو دهه فجر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح پروژه بخش دیالیز جدید بیمارستان شهید بهشتی اظهار کرد: در ۱۵ ماه گذشته تعداد دستگاه‌های دیالیز استان همدان از ۸۵ دستگاه به ۱۸۲ دستگاه رسیده است.

رشید حیدری‌مقدم یادآور شد: تعداد تحت‌های دیالیز مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی ۳۰ تخت دیالیز بود که هم‌اکنون به ۵۶ تخت دیالیز افزایش یافته است.

وی گفت: پیش از این بیماران دیالیزی به جای سه بار دیالیز در هفته دو بار دیالیز می‌شدند که با افزایش تخت‌های دیالیز این مشکل رفع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مسئله مراجعه بیماران شمال استان به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برای دریافت خدمات دیالیز از تجهیز بیمارستان بهار و رزن به بخش دیالیز خبر داد و افزود: بخش دیالیز شهرستان فامنین در حال حاضر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه برای ۶ سال آینده دغدغه ای برای دیالیز بیماران دیالیزی ندارد خاطر‌نشان کرد: اردیبهشت‌ماه هیچ یک از بیماران دیالیزی شهرستان‌های استان برای دیالیز نیاز به مرکز استان ندارند‌.

وی استاندارد جهانی برای ارائه خدمات دیالیز را چهار تخت به ازای یک بیمار دانست و یادآور شد: پیش از این این نسبت ۶ به یک بوده است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نیز اظهار کرد: مساحت فضای بخش دیالیز را ۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: تعداد تخت ۲۶ تخت تعداد تخت ایزوله ۲ تخت اعتبار هزینه شده ۲۵ میلیارد ریال است.

جمالی با بیان اینکه پروژه بخش دیالیز مهر ماه ۹۸ آغاز شده و دی ماه ۹۹ اتمام یافته است یادآور شد: ظرفیت تخت‌های دیالیز مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و پذیرش بیماران دیالیزی در گذشته کم بود و با مشکلاتی در این زمینه مواجه بودیم که با راه‌اندازی بخش تا سه یا چهار سال آینده مشکلی برای پذیرش بیماران نداریم.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان بهار بار بزرگی را از دوش بخش دیالیز مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برداشت، گفت: مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی سانتر بیماران داخلی غرب کشور است و نیمی از بیماران استان همدان را پوشش می‌دهد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی خاطر‌نشان کرد: مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی نفرلوژی و ارولوژی استان همدان است و سانتر تخصصی این دو حوزه با بهره‌گیری از پزشکان فوق‌تخصصی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ 89050

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید بیمارستان بیماران دیالیز پروژه بخش دیالیز بیماران دیالیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد