Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع گفت: در نشستی که با سازمان برنامه و بودجه در زمینه افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های اجرای سامانه‌های نوین آبیاری داشتیم، قرار شد تجدید نظری در میزان کمک‌های بلاعوض دولت به کشاورزان داشته باشند و از این رو انتظار داریم کمک‌های بلاعوض دولت برای هر هکتار اجرای سامانه‌های نوین آبیاری افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع اظهار داشت: هر سال سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس اعتباری که به عنوان سهم دولت اختصاص می‌دهد، سطحی از اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: هنوز رقم کمک بلاعوض دولت به کشاورزان برای اجرای هر هکتار روش‌های نوین آبیاری در سال جاری نهایی نشده، اما امیدواریم در روزهای آتی این رقم مشخص شود.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت تجهیزات و هزینه‌ها، اجرای هر هکتار آبیاری موضعی بیش از سال‌های گذشته هزینه داشته باشد.

زارع یادآور شد: در سال ۹۸ دولت برای اجرای هر هکتار آبیاری قطره‌ای و موضعی ۱۷.۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار داد.

وی با بیان اینکه سهم دولت در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در قانون ۸۵ درصد پیش بینی شده است، اذعان داشت: با توجه به کاهش درآمدهای دولت، پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

زارع درباره تولید تجهیزات و لوازم آبیاری گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور تولید می‌شود و تنها ۵ درصد واردات داریم که با ورود شرکت‌های دانش بنیان به این عرصه و برخی شرکت‌های دیگر که در حال انتقال فناوری هستند، به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: تولید کنندگان تجهیزات و لوازم آبیاری درجه بندی شده‌اند و تا زمانی که استانداردهای لازم را از سازمان ملی استاندارد و یا مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کسب نکنند، اجازه ندارند محصولات خود را عرضه کنند.

زارع در همین حال گفت: کشاورزانی که از دولت کمک بلاعوض برای اجرای سامانه‌ای آبیاری دریافت می‌کنند، نمی‌توانند از تجهیزات غیر استاندار استفاده کنند.

کد خبر 5140052

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس زارع وزارت جهاد کشاورزی آبیاری نوین بانک مرکزی ایران قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت بانک صادرات ویروس کرونا قیمت طلا بورس بورس تهران بازار سهام امریکا اقتصاد آمریکا بازار سهام اسیا تولید نفت قیمت یورو اجرای سامانه های نوین آبیاری کمک های بلاعوض بلاعوض دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت گفت: این سامانه به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناور‌ها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناور‌ها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سامانه به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فرهاد فتوره چی افزود: در این نرم‌افزار عوامل فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است و کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجهند، دست می‌یابند، این موضوع را چندین قایقران حرفه‌ای تأیید کرده اند.
فرهاد فتوره چی افزود: این سامانه همچنین دارای سه گزینه دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سامانه از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

وی فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار را به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

این فعال فناور اضافه کرد: بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملاً ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز باشد.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه‌های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی حسگر‌های دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای و تجهیزات بازی‌های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می‌رود.

بیشترین فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل‌های فناورانه و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی است.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع نمایشگر دید در روز، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، پایه‌های شبیه ساز امواج دریا، رایانه استاندارد دریایی، آنتن بیسیم و پردازش تصویر فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران