Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در رویداد کارآفرینی ملی هم نت، تیم بیرناب جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بین ۲۱ شرکت کننده از سراسر کشور با ارائه طرح شبکه بیرناب (شبکه منسجم جهت اتصال بین کشاورز، تحقیقات و بازار است و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، تولید فرآورده و فروش برای کشاورز و حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان محصولات استراتژیک) موفق به کسب رتبه دوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، امروز شنبه ۱۸ بهمن به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: رویداد کارآفرینی ملی هم نت با هدف همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری، توانمندسازی در چهار محصول عناب، زرشک، زعفران، انار توسط دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: تیم مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با نام شبکه بیرناب و با شعار خلق ثروت از مزیت در این رویداد شرکت کرد؛ محورهای رویداد در بخش‌های فراخوان ایده، طرح در تولید بهینه محصولات(کاشت،داشت،برداشت)، ایده‌های فناورانه در فرآوری محصولات دارویی و داروهای گیاهی، ایده‌های برتر در صادرات و برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و بازار بوده است.

وی با بیان این سوال که آیا حل مشکلات پیش رو از عهده یک کشاورز، یک مخترع، یک تولید کننده فرآورده یا یک فروشنده برمی آید، افزود: در بیرناب فقط به دنبال فروش نیستیم، آموزش و مشاوره، تحقیق و توسعه، حمایت از ایده های فناورانه، بورس محصولات استراتژیک، بانک جامع اطلاعات محصولات از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده شبکه و سایت birnab.ir است.

راغ آرا ادامه داد: ارائه آموزش و مشاوره‌های عمومی و تخصصی در زمینه کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، فروش، ایجاد مشاغل خانگی و ...، اجرای پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات پیش رو تولید، فرآوری، بازاریابی و صادرات در جهت ایجاد ارزش افزوده، حمایت از ایده‌های فناورانه در راستای دستیابی به دانش فنی ثبت اختراع و تولید محصول، ایجاد دسترسی به طیف وسیعی از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، صاحبان سرمایه، مسئولان کشور و محققان به اطلاعات موثق در زمینه محصولات از مهمترین اهداف شبکه بیرناب است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اشاره‌ای به مشکلات احصاء شده از دل بازار در خصوص سه محصول استراتژیک عناب، زرشک و زعفران داشت و گفت: فروش عناب تازه سود بیشتری دارد و اگر ماندگاری آن بیشتر شود، به طور متوسط در هر تن عناب خشک حداکثر ۱۰۰ کیلو عناب باکیفیت می‌توان جداسازی کرد، اما مشکل ایجاست که هنوز همه عناب و خواص آن را نمی‌شناختند.

راغ آرا افزود: از دیگر مشکلات احصا شده می‌توان به این موارد که در زمان حمل و نقل زرشک و با افزایش دمای هوا مرسوله دچار کرم زدگی می‌شد، بعد از خروج زرشک از سردخانه محصول به شدت تغییر رنگ داده و افت کیفیت پیدا می‌کرد، کشاورزان آموزش حداقلی خشک کردن زعفران را نمی‌دانند و با خشک کردن زعفران بر روی روزنامه و انتقال سرب به روی زعفران امکان صادرات محصول خود را از دست می‌دهد، اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه بیرناب تلفیقی از سنت و فناوری است که موانع رسیدن مشتری به محصول سالم را از بین برده است، افزود: با بیرناب راهی برای توسعه تجارت الکترونیک و صادرات محصولات کشاورزی استان گشوده شده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: این مجموعه تاکنون بر روی مواردی، چون بررسی عوامل ماندگاری بیشتر عناب و زرشک و رسیدن به بسته بندی مطلوب برای انتقال محصولات طلایی خراسان جنوبی گام برداشته و در مراحل بعدی در هر زمانی که مشکلی را در کشاورزی استان احساس کرد که سد راه صادرات و تولید باکیفیت و در نتیجه فروش و سودآوری بیشتر است، با بهره‌گیری از توان پژوهشی جهاددانشگاهی، حل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید،  بیش از 760 هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر 500 هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد که 400 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌همراه داشت و خوشبختانه صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، این شرکت در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از قاره آفریقا به‌عنوان هدف ویژه صادراتی این کشور نام برد و گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

وی افزود: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به 11 کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده‌ و با استقبال خوبی روبرو شده است.

امین دهقان به عرضه محصول روغن موتور "مگلوب" این شرکت به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتا موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

وی، از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به 15 برنامه در طرح توسعه شرکت، از تولید محصول "گریس کلسیم" برای نخستین بار در این شرکت خبر داد و افزود: 9 محصول جدید در برنامه تولید این شرکت در دستورکار است که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

امین دهقان با اشاره به 3 برنامه اصلی شرکت نفت سپاهان خاطرنشان کرد: پروژه F.R.W شرکت هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPOضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

به گفته‌ وی، توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی، سومین برنامه شرکت برای امسال است که در صدد افزایش نمایندگی‌های توزیع مستقیم محصولات شرکت در سطح کشور هستیم.

امین دهقان به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور اشاره و تاکید کرد: این همکاری، ضمن کمک به ثبات نسبی بازار داخلی، در تأمین مواد اولیه نیز مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست