Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشات مجمع جهانی اقتصاد مبنی بر آینده مشاغل حاکی است که پاندمی کرونا نیاز به فرآیند دیجیتالی شدن و اتوماسیون صنعتی را تشدید کرده است که بدون شک، این امر تغییرات چشمگیری در بازار کار به وجود خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان مجمع اقتصاد جهانی پس از انجام مطالعات گسترده پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵، ۴۳ درصد مراکز کاری در پی دیجیتالی شدن و اتوماسیون صنعتی، نیاز خود به نیروی کار را کاهش دهند در حالی که ۴۱ درصد شرکت‌ها نیز به استخدام متخصصان فنون دیجیتالی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بین‌المللی کار نیز ادعا کرده است که در پی انتشار ویروس کرونا و بیکاری بخش اعظمی از جمعیت جهان، بیش از ۴۰۰ میلیون شغل نسبت به فصل اول سال ۲۰۱۹، در سراسر دنیا از بین برود. اگرچه مکاتب جدید اغلب در زمینه پایداری اقتصادی بر فرآیند دیجیتالی شدن شهرها تمرکز کرده‌اند، با این حال، جنبش جهانی به سمت اصول دیجیتال‌سازی با سرعتی بسیار پایین صورت گرفته است. در واقع، بسیاری از شهرهای نوظهور از آمادگی کافی برای مدیریت فرآیندهای تکنولوژیک برخوردار نیستند و همین امر آن‌ها را در پیاده‌سازی سیاست‌های لازم در این زمینه با مشکل مواجه کرده است.

تأسیس اندیش‌گاه دولت هوشمند برای ایجاد جوامع بهتر

هنگ کنگ طی چند سال یا حتی ۲۰ سال گذشته با ناپایداری شدید اجتماعی مواجه بوده و مقامات محلی آن همیشه با اختلاف نظر در میان عموم مردم دست و پنجه نرم کرده‌اند. علاوه بر این، کارآفرینی سیاسی بدون توجه به حزب‌های مختلف و همچنین اطاله‌های بررسی که به روش‌های مختلف سیاستگذاری در مجلس مقننه اتفاق می‌افتد، بر ناپایداری اجتماعی در این منطقه خودمختار افزوده است. اما خبر خوش اینکه، شیوع بیماری کووید -۱۹ فرصت‌های جدیدی در اختیار مقامات محلی قرار داده است تا از این طریق، مدیریت، منافع تجاری و اعتماد عموم مردم بهبود یابد.

مدیر ارشد اطلاعات دولت، که مسئولیت تنظیم استراتژی‌های مربوط به تکنولوژی اطلاعات را بر عهده دارد، در ژوئن سال ۲۰۱۹ اندیش‌گاه دولت هوشمند را راه‌اندازی کرد که در آن، سازمان‌های دولتی به طور مستقیم با شرکت‌های فناوری اطلاعات ارتباط برقرار کنند. در این اندیش‌گاه، نوآوری‌های جالب و محصولات جدیدی ارائه می‌شود که می‌تواند چالش‌های پیش روی مدیریت شهری در نقاط مختلف هنگ کنگ را به طور چشمگیری برطرف و به عنوان یک مرکز برای مورد ارزیابی قرار دادن تکنولوژی در سیاست و تنظیم مقررات زیست محیطی قبل از ورود به بازار عمومی عمل کند.

در حال حاضر، نوآوری‌های زیادی در حال ارزیابی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم هوشمند مدیریت دارایی‌ها برای نظارت بر استفاده از انرژی سبز و اشغال فضا اشاره کرد. علاوه بر این، متخصصان در نقاط مختلفی از هنگ کنگ برای نظارت خودکار بر مشکلات تغذیه‌ای و میزان دسترسی مردم به مواد غذایی سالم از طریق داده‌ها و خدمات تحلیلی بهره می‌گیرند. این کار، امکان ایجاد ارتباط بین مراکز دولتی مختلف و در نتیجه پیاده‌سازی مقررات مختلف نظیر یک چهارچوب سیاسی جدید به منظور حمایت از زیرساخت‌های دیجیتالی را برای ایجاد جوامع بهتر، فراهم می‌آورد.

مدیر ارشد اطلاعات دولت هنگ کنگ در نوامبر سال ۲۰۲۰، طرحی با عنوان "دسترسی به اینترنت به روش هوشمند از طریق تلفن همراه " را آغاز کرد تا گام دیگری در شخصی‌سازی خدمات دیجیتالی برداشته باشد. در این طرح، نرم‌افزاری با همین عنوان روی گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود و دسترسی عمومی مردم به خدمات عمومی نظیر امضای دیجیتالی با مشروعیت قانونی و پر کردن یک فرم مخصوص برای افراد بالای ۱۱ سال ساکن در هنگ کنگ، امکان‌پذیر می‌شود.

بدون شک، برنامه‌ریزان شهری در سایر نقاط دنیا می‌توانند از استراتژی‌هایی که مقامات هنگ کنگ در زمینه خدمات دیجیتالی و ائتلاف‌های شهری به کار می‌گیرند، درس‌های زیادی بگیرند. اگرچه شیوع بیماری کووید -۱۹ شهرها را به سمت دیجیتالی شدن و اتخاذ استراتژی‌های جدید برای سازگاری بیشتر با شرایط جدید سوق داده است، با این حال، لازم است مقامات یک رویکرد پایین به بالا از کارآفرینی اداری و حمل و نقل اتخاذ کنند تا رفاه شهری و شهروندی را بیش از پیش در سراسر دنیا فراهم آورند.

کد خبر 473264

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هوشمندسازي شهر هوشمند کرونا و اقتصاد ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا بازار کار بیکاری در کرونا کرونا و بیکاری هنگ کنگ اقتصاد دیجیتال صنعت دیجیتال پایداری شهری شهر پایدار مجمع جهاني اقتصاد پاندمی کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دیجیتالی شدن هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، آمار مرگ‌ومیر در این استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند که بر اساس همین آمار سال قبل در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار ثبت ولادت در این استان گفت: سال قبل ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۲ مورد ولادت مربوط به مادران پایین‌تر از ۳۵ سال بوده است.

وی با اشاره به صدور آنی شناسنامه در استان افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال درسطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است و تلاش این اداره کل ارائه خدمات در اسرع وقت است، اما با توجه به پراکندگی جمعیت نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در این پروژه خواهیم بود که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 749580

دیگر خبرها

  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت