Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:14:41 GMT

اعتبارات عمرانی سنواتی میامی ۱۰۰ درصد تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۱۹۲۹

اعتبارات عمرانی سنواتی میامی ۱۰۰ درصد تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر بعدازظهر شنبه در هفتمین روز دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی میامی به میزبانی سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر، ضمن بیان اینکه وجود اراضی خوب برای توسعه کشاورزی، زمینه خوبی برای دام‌پروری و موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیمی برای توسعه گردشگری از نقاط قوت شهرستان است، ابراز داشت: علاوه بر این موارد مذکور معادن خوبی دارد که با فرآوری و ایجاد ارزش‌افزوده ثروت بیشتری در شهرستان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه وجود مردم فعال و پرتلاش در این شهرستان دیگر شاخصه میامی است، افزود: در برخی روستاهای میامی بی‌کار نداریم به‌نحوی‌که تولیدات آن‌ها سهمی از بازار تهران را به خود اختصاص داده است و باید از این شیوه ایجاد اشتغال در مابقی روستاهای استان سمنان استفاده کرد.

میامی جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور

استاندار سمنان بابیان اینکه میامی جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور به شمار می‌رود و شاخص‌های توسعه‌یافتگی در آن ضعیف است، ابراز داشت: ایجاد توازن هدف دولت در این شهرستان‌ها است و در این خصوص ادعایی نداریم که به بالاترین شاخص‌ها برسانیم چراکه عقب‌ماندگی زیادی دارد و باید کمک کرد تا جبران شود.

آشناگر بابیان اینکه اولین گام برای رفع عقب‌ماندگی ایجاد ستاد توسعه برنامه‌ریزی شهرستان میامی در استانداری بود، در ادامه تصریح کرد: سند توسعه‌ای هر روستا نوشته‌شده و با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه برای هدایت گام‌های توسعه روبه‌جلو منابعی لازم است، افزود: منابع بانکی و تسهیلات برای ایجاد اشتغال این شهرستان منظور و سقف میامی را نبستیم از سویی هشت برنامه اولویت‌دار تدوین و بر اساس آن کمک‌هایی نیز انجام می‌شود و علاوه بر آن اعتبارات عمرانی سنواتی سهم شهرستان نیز با تخصیص ۱۰۰ درصد افزایش یافت.‌

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به میامی

استاندار سمنان بابیان اینکه سال ۹۷ میزان اعتبارات دهه فجر برای این شهرستان ۴۰ میلیارد و سال گذشته ۵۸ میلیارد تومان بود، ابراز داشت: امسال با رقم چشمگیر به ۱۳۰ میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد برنامه‌های توسعه‌ای میامی به‌خوبی در حال انجام است.

آشناگر بابیان اینکه برای شهرستان میانی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار وجود دارد، در ادامه تصریح کرد: دیگر منابعی که می‌تواند به توسعه میامی کمک کند اعتبارات ملی است که انتظار می‌رود نماینده و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای جذب آن تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

وی بابیان اینکه برخی دستگاه‌ها و بنیادها می‌توانند محرک حرکت در این شهرستان باشند، افزود: یکی از چالش‌های موجود در این شهرستان توزیع اعتبارات عمرانی است که با توجه به جمعیت به آن تعلق می‌گیرد اما پراکندگی روستاها مشکلی که زمینه ایجاد پروژه‌های کلان نظیر لوله‌کشی گاز و آب‌رسانی را نمی‌دهد.

تخصیص ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان میامی 

استاندار سمنان بابیان اینکه هر چه منابع افزایش یابد زمینه ایجاد طرح‌های بیشتری فراهم می‌شود، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی توان لازم برای جذب اعتبارات رادارند لذا نمی‌پذیریم ریالی از استان بخواهد برگردد که رئیس سازمان برنامه بودجه استان این مورد را به جد پیگیری می‌کند.

آشناگر بابیان اینکه امسال ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان میامی تخصیص یافت که باید تجهیزات آن نیز تأمین شود، تصریح کرد: به منظور ایجاد المان و حسینیه شهدای گمنام در تفرجگاه سه چنار جنوب شهر میامی اعتباری در سال آینده پیش‌بینی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت واگذاری اموال مازاد دولت در سطح استان با اهالی همان منطقه است، افزود: در ارتباط با ایجاد بازارچه در مجاورت جاده و در خارج از شهر می‌توانیم با احداث جاده دسترسی و نیز با رایزنی‌های لازم این مهم را به انجام رسانیم.

کد خبر 5140237

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری میامی علیرضا آشناگر دهه فجر استانداری سمنان توسعه روستاها دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر شیراز انقلاب اسلامی ایران آمار کرونا عکس استانها شهرستان کرج ایلام مشهد میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

ایسنا/سمنان به‌دنبال مفقود شدن یک دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی، استاندار سمنان خواستار بسیج امکانات برای یافتن این دختر ۲۴ ساله شد.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت طی یک دستور فوری، خواستار بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی، به‌منظور پیدا کردن دختر ۲۴ ساله مفقودی در شهرستان میامی شد.

استاندار سمنان با توجه به اعلام مفقودی این دختر جوان در جنگل دشت شاد شهرستان میامی، ضمن تماس تلفنی با مسئولان‌ مرتبط از جمله فرماندار شهرستان میامی، دستور داد تمامی امکانات، تجهیزات و توان نیروی انسانی موجود به همراه تیم‌های کمکی از سایر شهرستان‌ها و در صورت نیاز از سایر استان‌های همجوار، نسبت به جست‌وجوی دقیق منطقه تا حصول نتیجه اقدام شود.

وی تاکید کرد: از هیچ کوششی در این زمینه به منظور رفع دغدغه‌مندی خانواده این دختر مفقود شده دریغ نشود.

گفته می‌شود، دختر ۲۴ ساله حوالی ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبشهت به قصد پیاده‌روی از منزل خارج شده و به سمت جنگل دشت شاد حرکت کرده ولی تاکنون باز نگشته است. به دنبال اعلام این خبر، نیروهای مردمی و امدادی با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، به‌صورت گسترده عملیات جست‌وجو را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات توسعه فیبر نوری به روایت مدیران اپراتورهای ثابت / شهرداری تهران اصلاً همکاری نمی‌کند
  • دردسرها و مشکلات توسعه فیبر نوری به روایت مدیران اپراتورهای ثابت
  • ۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • دختر جوان گمشده در جنگل دشت شاد پیدا شد
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه