Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی روز ۱۰ اسفندماه برای شناخت رئیس چهار سال آینده این فدراسیون برگزار خواهد شد که پنج گزینه برای ریاست رقابت خواهند کرد اما هنوز تایید یا رد صلاحیت آنها به صورت رسمی از سوی فدراسیون اعلام نشده است.

حسن غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مسائل مهم و روز فوتبال ایران، همچنین انتخابات فدراسیون فوتبال و موضوع دخالت دولت و وزارت ورزش صحبت و به سابقه ورود دولت به انتخابات فوتبال و تعلیق فدراسیون اشاره کرد و گفت: اگر حافظه‌ام درست یاری کند فکر می‌کنم فوتبال ما به دلیل تغییر یکی از مواد اساسنامه به دست رئیس وقت سازمان تربیت بدنی تعلیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن زمان رئیس سازمان تربیت بدنی یک ماده به اساسنامه اضافه کرده بود که در آن می‌توانست رئیس فدراسیون را عزل و نصب کند. به همین جهت رئیس فدراسیون را برکنار و معاون وقت سازمان تربیت بدنی که یک مسئول دولتی بود را به عنوان سرپرست انتخاب کردند. به خاطر همین موضوع هم فیفا ما را تعلیق کرد، چون فیفا معتقد است فقط مجمع فدراسیون می‌تواند در عزل و نصب افراد تاثیرگذار باشد آن هم در خصوص شخصی مثل رئیس فدراسیون.

غفاری در ادامه تاکید کرد: واقعیت این است که نه هیچ دولتی و نه هیچ شخص دیگری نمی‌تواند اساسنامه فیفا را تغییر بدهد، مخصوصاً موادی که اصطلاحاً با خودکار نوشته شده. ممکن است برخی مواد که اصطلاحاً بامداد نوشته شده را بشود تغییر داد مثل تعداد جلسات مجمع یا از این دست موارد اما مواد اصلی و مهم را نمی‌شود تغییر داد.

عضو سابق کمیته اجرایی فیفا به ادامه دخالت دولت‌ها در فوتبال در دوره‌های بعد اشاره کرد و اضافه کرد: مهره چینی با روح اساسنامه مغایر است. مهره‌چینی واقعاً کار درستی نیست، باید اجازه بدهیم تا همه چیز طبق روال طبیعی خودش پیش برود نه اینکه بخواهیم همه چیز را مهندسی بکنیم و مهره خودمان را وارد انتخابات فوتبال کنیم.

این عضو پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر گفت: قبلاً هم این تجربه وجود داشته و در بعضی موارد از برخی نامزدها حمایت دولتی شده که نتیجه آن را در فوتبال می‌بینیم. دخالت در چنین مسئله‌ای آن‌هم از سوی دولت و آن‌هم در شرایطی که فیفا این موضوع را نمی‌پذیرد درست نیست.

نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اگر مجمع به صورت دموکراتیک عمل کند و توصیه پذیر نباشد فوتبال ما بین کشورهای برتر جهان قرار می‌گیرد. دلیلش هم این است که برخی اعضای مجمع فوتبالی نیستند و اشتباهی به فوتبال آمدند. افرادی هستند که فوتبال را به چشم یک ورزش نگاه نمی‌کنند بلکه می‌خواهند یک کار تبلیغاتی برای خودشان انجام بدهند.

غفاری در پایان پیرامون گزینه‌های موجود در انتخابات گفت: من اگر در مجمع رای داشتم به یک دلیل که برای خودم موجه است و برای دیگران شاید موجه نباشد به آقای آجورلو رای می‌دادم. به نظر من هر کسی که می‌خواهد در جایی رئیس شود و کار بزرگی انجام دهد باید از نظر مالی چشم و دل سیر داشته باشد و به قول معروف باید سلامت مالی داشته باشد. در فوتبال ما این اولین فاکتور برای یک رئیس خوب است و بعد از آن مسائلی مانند مدرک تحصیلی، تجربه، طی کردن درجات مختلف مدیریت و …. اما اولین فاکتور باید سلامت مالی باشد که به همین دلیل ایشان را بهترین گزینه می دانم.

کد خبر 5140245

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال حسن غفاری مصطفی آجورلو لیگ برتر فوتبال ایران علی انصاریان تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر والیبال تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا مهدی طارمی هندبال تیم فوتبال نساجی مازندران محمود فکری والیبال لیگ برتر هندبال ووشو لیگ برتر بسکتبال فدراسیون فوتبال رئیس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال

تصور می‌شد با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تفکیک مالکیت دو باشگاه، استقلال و پرسپولیس به راحتی مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند، اما حالا خبر رسیده این دو باشگاه در راستای فیر پلی مالی باید رضایت مالی اعضای تیم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهند.

بر اساس قانون فیر پلی مالی از این پس یکی از شرایط حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ارایه برگه تسویه حساب مالی با بازیکنان و دیگر اعضای تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اگر این مجوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه نشود، تیم‌ها حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حضور در رده اول و دوم جدول لیگ برتر شانس اول حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند.

فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و سهمیه ایران در این مسابقات ۲.۵ تیم است. تیم‌های اول و دوم لیگ برتر مستقیم به این مسابقات راه پیدا خواهند کرد و قهرمان جام حذفی هم راهی پلی آف می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان