Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:02:34 GMT

اردبیل در مسیر رونق گردشگری قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۰۷۶

اردبیل در مسیر رونق گردشگری قرار گرفته است

گروه استان‌ها - استاندار اردبیل گفت: تلاش‌های مدیریتی در حوزه گردشگری استان در دو سال اخیر قابل توجه و شایسته قدردانی بوده که زمینه‌ساز رونق در این حوزه شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ، مراسم افتتاح فاز نخست محوطه گردشگری گیلارلو که با حضور نماینده مردم گرمی در مجلس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرماندار گرمی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در این مراسم اظهار داشت: تلاش‌های مدیریتی در حوزه گردشگری استان در دو سال اخیر قابل توجه و شایسته قدردانی است که با تداوم این تلاش‌های بیش از گذشته شاهد رونق گردشگری در منطقه خواهیم بود.

وی گفت: با وجود اینکه دریاچه گیلارلو پتانسیل گردشگری بزرگی برای شهرستان گرمی به شمار می‌رود اما در طول سال‌های گذشته بلااستفاده مانده و اقداماتی برای توسعه‌ این مجموعه انجام نشده بود که با تلاش‌های مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان شاهد رونق گردشگری در این دریاچه هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: خوشبختانه امروز مشاهده می‌کنیم نسبت به توسعه این مجموعه گردشگری گام‌های اساسی برداشته شده است که انتظار می‌رود مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تلاش ‌کند تا سال آینده رینگ دور دریاچه نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

بهنام‌جو وظیفه اصلی مسئولان را حمایت از سرمایه‌گذاران دانست و بیان کرد: کار اصلی بر دوش سرمایه‌گذاران است و ما نیز تلاش می‌کنیم در کنار سرمایه‌گذاران در سطح استان بوده ومسیر برای فعالیت آنها را هموار کنیم.

 اجرای فاز توسعه‌ای محوطه گردشگری گیلارلو 

نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار کرد: حسب دستور استاندار اردبیل، رونق گردشگری شهرستان گرمی جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل قرار گرفته که بهره‌برداری از محوطه گردشگری گیلارلو همزمان با ایام‌الله دهه فجر اقدامی در این راستا به شمار می‌رود.

وی بیشترین دغدغه در بخش گردشگری گرمی را دریاچه گیلارلو دانست و بیان کرد: با توجه به این امر طرح مطالعاتی برای محوطه گردشگری این منطقه آماده و مصوب شد و با اجرای آن شاهد افتتاح فاز نخست این پروژه هستیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با بیان اینکه طرح جامع مطالعاتی گردشگری گیلارلو در حال اجرا است، افزود: رینگ پیاده‌‌روی و سیستم روشنایی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاحی گفت: دو میلیارد ریال برای تسطیح و آسفالت‌ریزی جاده دسترسی به محوطه گردشگری گیلارلو تخصیص یافته و با مساعد شدن وضعیت جوی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در کنار این اعتبارات از مساعدت بنیاد علوی نیز در این طرح بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اقدامات در بخش میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی عنوان کرد: در مورد راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی که از مطالبات مهم و به‌حق مردم گرمی بود و بیش از یک دهه منتظر بودند تا موزه گرمی راه‌اندازی شود، پیگیری‌ها انجام شد که با این پیگیری‌ها این موزه در حال حاضر صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است و در سفر پیش روی وزیر میراث‌فرهنگی به استان شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد موزه عشایری گرمی نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت عشایر منطقه، اما شهرستان گرمی فاقد موزه عشایر بود که این موزه همزمان با موزه باستان‌شناسی در مکان دیگری راه‌اندازی و برنامه‌ریزی شده تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به کاوش‌های نجات‌بخشی صورت گرفته در استان بیان کرد: بیش از30 درصد کاوش‌های نجات‌بخشی استان، با توجه به قدمت تاریخی شهرستان گرمی در این شهرستان انجام شده است.

بی توجهی به توسعه گردشگری ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد؛ پیست اسکی یاسوج گم شدمعاون استاندار قزوین: توسعه گردشگری می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کندچالش‌های قطب گردشگری طبیعی فارس؛ ایجاد دهکده صنایع دستی در سپیدان

 رونق گردشگری گرمی با توسعه دریاچه گیلارلو 

ولی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در اجرای محوطه گردشگری گیلارلو اظهار کرد:«در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای رونق گردشگری شهرستان گرمی انجام شده است که یکی از نمونه‌های شاخص آن توسعه دریاچه گیلارلو است.

وی افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این طرح و تکمیل فاز بعدی آن شاهد معرفی این منطقه و حضور هر چه بیشتر گردشگران در منطقه باشیم.

علی بهشتی فرماندار شهرستان گرمی نیز از تلاش‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی شهرستان گرمی در راستای حمایت از سرمایه‌گذار و پروژه محوطه گردشگری تشکر و قدردانی کرد.

ساعدی مدیر پروژه محوطه گردشگری گیلارلو نیز در این مراسم اظهار کرد: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان همواره بر تکریم سرمایه‌گذار و تسهیل و تسریع در صدور مجوزها تاکید دارند و از سرمایه‌گذاری در مجموعه گردشگری گیلارلوی گرمی بابت این حمایت‌ها خرسند هستیم.

پروژه محوطه گردشگری گیلارلو(آزاده جهانبخش) در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست آن امروز با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استات اردبیل و جمعی از مسئول استانی و شهرستانی افتتاح شد و فاز بعدی این پروژه نیز با حضور وزیر میراث‌فرهنگی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی استان مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی استان استاندار اردبیل دریاچه گیلارلو بهره برداری رونق گردشگری شهرستان گرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود

مریم جلالی در مراسم بزرگداشت روز ملی شهر میمند و برگزاری جشنواره گل و گلاب گفت: میمند ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زیادی دارد که باید این ظرفیت‌ها در خدمت ارزش‌افزوده و ارزش‌آفرینی شود.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویداد‌ها زمینه تقویت توجه را ایجاد می‌کنند و تقویت توجه نخستین گام در راستای متمایزسازی و ایجاد وضعیت مطلق است.

جلالی افزود: به‌عنوان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های میراث فرهنگی و آنچه ریشه در تاریخ دارد به‌اضافه جاذبه‌های گردشگری در کنار محصولات صنایع‌دستی یک پیوستاری درست کند که به اقتصاد منطقه کمک کند که لازمه‌اش همگرایی خانواده است.

 او ادامه داد: خانواده چه در سطح کوچک چه در سطوح محله، شهر، شهرستان و استان باید رویکرد اقتصاد هویت بنیان را سرلوحه قرار دهند و ما هم بتوانیم تسهیل گری و رفع موانع کنیم.

جلالی او در ادامه خطاب به مسئولان و مدیران حاضر در این جلسه گفت: تمامی مسئولان و مدیران میراث فرهنگی، استانداری و دیگر ادارات دولتی فرزندان این دیار هستند و مانند یک خانواده کار می‌کنند و وقتی خانواده مبنا باشد دیگر فرقی نمی‌کند من چه سهمی دارم این همکاری و هم‌افزایی و هم‌جوشی باید منجر به این شود که ما معیشت عزت‌آفرین داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با ابراز خرسندی از اینکه اینجا خانواده‌ها را در کنار مسئولان می‌بینم و این مسئولیتی که وجود دارد یکی در خانواده و دیگری پسر و خواهر و مادر خانواده است و این فضای خانواده محوری در سالی که مشارکت مردم در تولید حساب‌شده بسیار قیمتی است.

جلالی در ادامه تأکید کرد: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی هوش و استعداد تاریخی ماست و یک پیوستار کامل است یعنی یک هوش و حکمتی بوده به‌طوری‌که ازگلی که می‌روییده گلاب در ظرف مسی درست می‌شود و بعد شیشه درست‌شده و ترکه‌بافی برای نگهداری شیشه درست‌شده و این توسعه است و ما باید سوار بر آن اقتصاد هویت بنیان را رونمایی کنیم.

او با اشاره به اینکه به همت شما صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی فردای روشنی را دارد اضافه کرد: میراث فرهنگی ما تنها میراث، ملموس نیست بلکه در برگ این گل‌ها قصه‌ها و لالایی‌هایی نهفته است و روایت‌هایی که در دنیای امروز ارزش‌افزوده دارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه قصه میمند خریدار دارد و ما باید ان را روایتگری کنیم تا دنیا این قصه‌ها را خریداری کند.

او به ذکر مثال‌هایی به تکمیل سخنانش پرداخت و گفت: یک روزگاری جمشید و اردشیر و شاپور کشورگشایی می‌کردند و جهان‌گشایی قدرت بود، یک روزگاری جهان دانی و اطلاعات قدرت بود و امروز جهان ارایی قدرت است و به همه دلیل ایران قدرت سوم را ایجاد کرده است و می‌تواند حرف در جهان داشته باشد، چون روایت‌هایی زیبایی دارد.

جلالی بابیان اینکه شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری بوده و صنعت شیشه‌گری می‌تواند به دلیل بازیافت و دوست دار محیط‌زیست بودن، به ترویج گلاب‌گیری کمک کند ابراز امیدواری کرد که عزم مسئولان محلی مبنی بر ایجاد کارگاه‌ها بتواند شاخص‌های شهر ملی شیشه‌گری را برای میمند فراهم کند و ما هم تلاش می‌کنیم این پرونده کامل شود و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شهر ملی شیشه‌گری را در میمند داشته باشیم؛ بنابراین گزارش دکتر مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و دکتر محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه امروز با سفر به شهرستان فیروزآباد ضمن حضور در مراسم روز ملی میمند از کارگاه‌های شیشه‌گری، گلاب‌گیری همچنین مزارع گل محمدی و تعدادی از اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی شهر میمند بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود