Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:50:10 GMT

فراخوان ارسال آثار به جشنواره مادرم فاطمه(س)

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۱۰۰

فراخوان ارسال آثار به جشنواره مادرم فاطمه(س)

جشنواره ملی با عنوان "مادرم فاطمه(س)" از علاقه‌مندان خواست آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح‌الجنان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و ترویج جایگاه والای مادر، با عنایت به توصیه های مکرر معظم له مبنی بر تبلیغ و اشاعه فرهنگ فرزندآوری و تبیین جایگاه والای مادر بودن، جشنواره ملی با عنوان "مادرم فاطمه(س)" را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) و بنیاد فرهنگی کوثر برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان ارسال آثار به  جشنواره همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر آغاز شده و علاقه‌مندان باید آثار خود را تا پایان خرداد 1400 ارسال کنند. اختتامیه جشنواره و اعلام نتایج در سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه(صلوات الله علیهما) خواهد بود.

دکتر مجتبی فائق دبیر جشنواره ملی "مادرم فاطمه" در این باره گفت: «جشنواره ملی "مادرم فاطمه" در سه بخش؛ داستان نویسی و شعر(برای رده سنی بزرگسال) مداحی، دکلمه و شعرخوانی(سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال) و طراحی، نقاشی، فیلم کوتاه، موشن گرافیک و کلیپ(سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال) برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره دارای دو محور اصلی؛ الگوسازی و تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه(س) در خانواده به عنوان الگوی مادران، و جایگاه مادر در خانواده است. 5 محور؛ نقش مادر در تربیت فرزندان، نقش مادر در استحکام حیات خانواده، نقش مادر در پیشرفت و تعالی فرزندان، نقش مادر در آرامش خانواده و نقش مادر در شکوفایی استعدادهای فرزندان از محورهایی است که ذیل دو محور اصلی در این جشنواره مدنظر قرار گرفته است.

وی، کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه مداحی و شعرخوانی در رده های مختلف سنی،ترویج و تبلیغ اهمیت جایگاه حقیقی مادر در خانواده و جامعه از دیدگاه اسلام و آشنایی بیش از پیش نسل جوان با این مفاهیم و ترغیب بانوان به موضوع مهم فرزندآوری که بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از نیازهای ضروری کشور است، شناسایی نیروهای جوان انقلابی در موضوعات هنری نظیر؛ طراحی، فیلم کوتاه، داستان نویسی و .... و به کارگیری این استعدادهای جوان در پروژه های گوناگون فرهنگی و تبیین جایگاه حضرت فاطمه(س) به عنوان مادر امامان(ع) و مادر همه شیعیان و الگوسازی و آشنایی نسل جوان با سیره و زندگانی ایشان در قالب شعر و داستانهای کوتاه برای مخاطب کودک، نوجوان و بزرگسال را از  اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق سایت www.roohaljanan.ir  و یا شماره 09057036275 در پیامرسانهای(ایتا، بله و واتس آپ) ارسال کنند.

شماره تماس دبیرخانه 02126565743 و آدرس پست الکترونیک:roohaljanan@gmail.com است.

توضیحات تکمیلی درباره جشنواره و فرمت آثار ارسالی در سایت دبیرخانه منعکس شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حضرت فاطمه س جشنواره ملی مادرم فاطمه نقش مادر حضرت فاطمه فاطمه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی فرخنده با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند ، گفت:  پس از بررسی و داوری اولیه آثار، تعداد ۴۱۷ اثر تأیید شده و  در ادامه توسط دفتر مطالعات برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد داوری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، خراسان جنوبی با ۳۱۴ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۴۱ اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده، افزود: مابقی آثار هم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، یزد، خراسان رضوی و شمالی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور در ۲۷ اردیبهشت و روز ارتباطات خبرداد و گفت:  پس از بررسی اولیه، ۱۸۳ اثر به دلیل عدم مطابقت با فراخوان، عدم تناسب تاریخ آثار بر اساس فراخوان و... به جشنواره راه نیافت.
فرخنده با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: از ۴۱۷ اثر تأیید شده، ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی است که در بخش آزاد نیز بیشترین اثر به ترتیب در زمینه تیتر و گزارش و در بخش موضوعی هم بیشترین آثار تأیید شده در بخش شعار سال است.
دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی