Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از گیزموچاینا، طبق آخرین گزارش مؤسسه «گارتنر» در پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) احتمالاً ۱.۵ میلیارد موبایل هوشمند در سراسر جهان به کاربران فروخته می‌شود. این رقم نشان دهنده رشد ۱۱.۴ درصدی فروش نسبت به سال گذشته است.

«گارتنر» یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است که در حوزه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۰، میزان فروش موبایل در سراسر جهان ۱۰.۵ درصد کاهش یافته بود که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا بود. اما اکنون کارشناسان این حوزه پیش بینی می‌کنند فروش موبایل دوباره بهبود یابد.

در گزارش «گارتنر» ذکر شده طی سال جاری میلادی میزان فروش موبایل در بازارهای منطقه‌ای مانند غرب اروپا، آمریکای لاتین و آسیا و اقیانوسیه احتمالاً به میزان قابل توجهی رشد می‌کند.

سایه کرونا بر صنعت موبایل؛ بدترین فروش تاریخ

به گفته آنشول گوپتا محقق ارشد مؤسسه «گارتنر»، عوامل مختلف از جمله عرضه موبایل‌های ارزان قیمت ۵G سبب می‌شود میزان فروش موبایل در ۲۰۲۱ میلادی رشد کند.

پیش بینی می‌شود عرضه فناوری‌های ۵G به طور گسترده و موبایل‌های نسل پنجم اینترنت همراه با قیمت پایه ۲۰۰ دلار، تقاضا در بازارهای تکامل یافته مانند چین را رونق می‌دهد. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تمرکز خریداران روی مشخصات دستگاه است و قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت یک گزینه انتخابی است، به طوری که نبود آن روی تقاضا تأثیری نخواهد داشت.

علاوه بر آن «گارتنر» پیش بینی می‌کند فروش جهانی موبایل‌های ۵G در ۲۰۲۱ میلادی به ۵۳۹ میلیون دستگاه برسد. چنین رقمی معادل ۳۵ درصد از کل فروش موبایل در سال جاری میلادی به حساب می‌آید. دلیل اصلی آن است که فناوری ۵G به ویژگی استاندارد موبایل‌های رده بالا در کشورهایی مانند چین، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تبدیل شده است.

کد خبر 583299 برچسب‌ها موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موبایل فروش موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت