Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@21:07:11 GMT

فروش جهانی موبایل به ۱.۵ میلیارد دستگاه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۹۲۱۱

فروش جهانی موبایل به ۱.۵ میلیارد دستگاه می‌رسد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از گیزموچاینا، طبق آخرین گزارش مؤسسه «گارتنر» در پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) احتمالاً ۱.۵ میلیارد موبایل هوشمند در سراسر جهان به کاربران فروخته می‌شود. این رقم نشان دهنده رشد ۱۱.۴ درصدی فروش نسبت به سال گذشته است.

«گارتنر» یک شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است که در حوزه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۰، میزان فروش موبایل در سراسر جهان ۱۰.۵ درصد کاهش یافته بود که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا بود. اما اکنون کارشناسان این حوزه پیش بینی می‌کنند فروش موبایل دوباره بهبود یابد.

در گزارش «گارتنر» ذکر شده طی سال جاری میلادی میزان فروش موبایل در بازارهای منطقه‌ای مانند غرب اروپا، آمریکای لاتین و آسیا و اقیانوسیه احتمالاً به میزان قابل توجهی رشد می‌کند.

به گفته آنشول گوپتا محقق ارشد مؤسسه «گارتنر»، عوامل مختلف از جمله عرضه موبایل‌های ارزان قیمت ۵G سبب می‌شود میزان فروش موبایل در ۲۰۲۱ میلادی رشد کند.

پیش بینی می‌شود عرضه فناوری‌های ۵G به طور گسترده و موبایل‌های نسل پنجم اینترنت همراه با قیمت پایه ۲۰۰ دلار، تقاضا در بازارهای تکامل یافته مانند چین را رونق می‌دهد. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تمرکز خریداران روی مشخصات دستگاه است و قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت یک گزینه انتخابی است، به طوری که نبود آن روی تقاضا تأثیری نخواهد داشت.

علاوه بر آن «گارتنر» پیش بینی می‌کند فروش جهانی موبایل‌های ۵G در ۲۰۲۱ میلادی به ۵۳۹ میلیون دستگاه برسد. چنین رقمی معادل ۳۵ درصد از کل فروش موبایل در سال جاری میلادی به حساب می‌آید. دلیل اصلی آن است که فناوری ۵G به ویژگی استاندارد موبایل‌های رده بالا در کشورهایی مانند چین، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088746 برچسب‌ها موبایل اتحادیه اروپا آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: موبایل اتحادیه اروپا آمریکا فروش موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

امام جمعه قزوین گفت: هر روز رسیدگی به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای عدالت اگر به یک پرونده به موقع رسیدگی شود، کار دستگاه قضا راحت و سبک‌تر می‌شود.

وی افزود: بحث ناهنجاری خرید و فروش اتومبیل که در استان ما پیش آمد، ده‌ها هزار پرونده به خاطر همین یک تخلف به وجود آمد، در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به موقع هشدار می‌دادند و به موقع رسیدگی می‌کردند، اگر به همین یک پرونده به موقع رسیدگی می‌شد، شاید این تعداد از پرونده پیش نمی‌آمد که کار دشوار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه چون دستگاه‌های نظارتی کارشان را به موقع انجام ندادند و تأخیر پیش آوردند، باعث شد اکنون چقدر کار سخت شود، گفت: البته می‌بینیم که اقداماتی در استان صورت گرفته و امور در حال پیش‌برد هستند.

عابدینی ادامه داد: باید رسیدگی به این ناهنجاری هر روز شتاب بیشتری پیدا کند تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند، چرا که موجب بروز اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم خدا آن‌هایی که این پدیده ناهنجار را برای مردم ایجاد کردند، به زودی با دستان توانمند شما به سزای اعمالشان برساند، آن‌هایی که همکاری و یاری کردند که این خیانت شکل بگیرد و بحران ایجاد شود، به زودی به سزای عملشان خواهند رسید.

کد خبر 748874

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر