Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: خوشبختانه با توجه به وقفه‌ای که در زمینه کاهش آمار بیماران رخ داد، تولید داروی کرونا مثل گذشته ادامه داشت وکمبودی در حوزه داروهای کرونایی وجود ندارد.

علی روح‌بخش با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه داروهای پیوندی در حال حاضر،  شرایط مساعدی وجود دارد و بیماری بدون دارو نمانده است، عنوان کرد:  در حال حاضر داروی انسولین برای بیماران دیابتی در دسترس بیماران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اوضاع انسولین تداوم داشته باشد به مشکل نخواهیم خورد  و این دارو در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

وی  با اشاره به اینکه در گذشته آمار مدونی از بیماران پیوندی وجود نداشت تا زمانی که سامانه‌ای برای این موضوع طراحی شد، گفت: امروز می‌توانیم بگوییم که هر روز چه تعداد دارو بین بیماران پیوندی توزیع می شود. این در حالی است که در گذشته اگر فردی با نسخه ساختگی به داروخانه می‌رفت می‌توانست داروی بیماران پیوندی را تهیه کند، اما بعد از راه‌اندازی سامانه مشکل عدم توزیع عادلانه دارو مرتفع شده است.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به‌جز داروی آی‌وی‌آی‌جی  که بین بیماران کرونایی و بیماران نقص ایمنی مشترک است، کمبودی در حوزه داروهای کرونا وجود ندارد، عنوان کرد: ۶۰ شرکت پخش توزیع و دپو داروهای اصلی را برعهده دارند. علاوه‌براین دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دپویی از داروهای استراتژیک برای هنگام وقوع حوادث طبیعی در اختیار دارد که در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

به گزارش وبدا، روح‌بخش بیان کرد: با وجود اینکه تمام تلاش‌های لازم برای فراهم‌آوری داروی بیماران در نظام دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است، اما از بیمارانی که در این مدت برای دارو دچار مشکل شدند عذرخواهی می کنیم. تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع خواهیم کرد که  دارو در زمان معین خود در اختیار بیماران قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماران پیوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

10 میلیون عدد "وارفارین" ایرانی به‌زودی وارد بازار می‌شود

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 190، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور