Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  آقای احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به سخنان روز (چهارشنبه) آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره ارسال نامه پیرامون اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مقام معظم رهبری گفت: این اقدام صحیحی نیست که معاون اول رئیس جمهور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود و هم حزبی‌هایش، خلاف واقع به رهبرمعظم انقلاب نسبت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: معاون اول محترم رئیس جمهور گفتند، نامه‌ای درباره بودجه خطاب به مقام معظم رهبری ارسال کردند و معظم له نیز بلافاصله آن را به رئیس محترم مجلس ارجاع دادند، باید عرض کنم که آقای جهانگیری به گونه‌ای صحبت کرده‌اند که گویی وی نامه‌ای درباره کلیت بودجه به رهبر معظم انقلاب زده‌اند و معظم له نظرشان این بوده است که در این مورد مجلس بودجه را در جلسه با دولت پیش ببرد و مجلس در این مسأله کوتاهی کرده است.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اولا نامه آقای جهانگیری درباره کلیت بودجه نبود بلکه درباره حفظ ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، ثانیا رهبر معظم انقلاب بدون آن که بر روی آن‌ها دستوری مبنی بر موافقت با درخواست صورت گرفته، بدهند، نامه‌ها را برای امعان نظر به مجلس ارجاع دادند. این شیوه صحیحی نیست که معاون اول رئیس جمهور بخواهد با تحریف ماجرا از نام رهبر انقلاب برای پیشبرد اهداف خود سوءاستفاده کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: این درست نیست که دوستان مجری قانون برای به کرسی نشاندن تصمیمات رانت آلود، اقتصاد کشور و معیشت روزمره مردم را گروگان بگیرند و برای تاثیرگذاری بر تصمیمات مجلس، نقل قول خلاف واقع به رهبری نسبت دهند.
آقای امیرآبادی افزود: قبل از وی هم آقای همتی رئیس محترم بانک مرکزی نیز در این خصوص خطاب به رهبری انقلاب نامه نوشتند، رئیس جمهور نیز در جلسات مختلف به صورت علنی درباره این موضوع سخن گفتند. حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر وجود ارز رانتی اصرار کردند.
وی اظهار کرد: نکته مهم آن که در تمام این نامه‌ها و سخنرانی‌ها دائما تکرار شد، اگر به عده‌ای خاص ارز ارزان ندهیم کالاهای اساسی مردم گران می‌شود و در واقع معیشت مردم گروگان گرفته شد. این در حالی است که سیاست کمیسیون تلفیق واقعی و تک نرخی کردن قیمت ارز و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عده‌ای خاص بود و به جای آن قرار بود ما به التفاوت آن به خود مردم داده شود.
آقای امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد: برخلاف ادعای معاون اول محترم رئیس جمهور، رهبری معظم هرگز نظر مسئولان دولتی مبنی بر حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی را تایید نکردند، بلکه هم نامه آقای همتی و هم نامه آقای جهانگیری را برای بررسی و امعان نظر به رئیس محترم مجلس ارسال کردند.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس ضمن تاکید براینکه قیمت روغن با حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی در طول یکسال که مجلس هیچ تصمیمی نگرفته بود، دوبرابر شد، گفت: قطعا مجلس اجازه نمی‌دهد با گروگان گرفتن معیشت مردم و به نام مردم، توزیع رانت صورت گیرد. آقای جهانگیری به جای این فرافکنی‌ها که موجب اختلاف قوا می‌شود باید پاسخگوی به باد دادن منابع ارزی کشور که به ارز جهانگیری مشهور شد باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مجلس قطعا از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد و تصمیم دارد از جیب رانت خواران تفریق و به جیب مردم جمع کند و هیچ کسی هم نمی‌تواند نسبت به این اراده مجلس خدشه‌ای وارد کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمد امیرآبادی فراهانی ارز 4200 تومانی ارز جهانگیری جهانگیری رانت مجلس نامه جهانگیری به رهبر ارز ۴۲۰۰ تومانی آقای جهانگیری رئیس جمهور معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور