Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر تونس در گفت‌وگوی مطبوعاتی تاکید کرد، اینکه قیس سعید (رئیس جمهوری تونس) وزرا را در مراسم تحلیف تایید نکرد، عملکرد دولت را مختل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس در گفت‌وگویی با رادیوی "موزاییک" اعلام کرد که با قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور درباره تعیین تاریخ برگزاری مراسم تحلیف وزرای جدید رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المشیشی ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده در روزنامه‌ها به نقل از برخی منابع نامعلوم درباره دیدارش با قیس سعید اظهار کرد: اینکه قیس سعید (رئیس جمهوری تونس) وزیران را در مراسم تحلیف تایید نکرد، عملکرد دولت را مختل کرد.

نخست وزیر تونس در ادامه گفت: هیچ گونه توجیه رسمی از طرف قیس سعید در مورد مخالفتش با تعدادی از وزرا دریافت نکرده‌ام.

المشیشی ۱۶ ژانویه گذشته از تغییر ۱۱ کرسی از مجموع ۲۵ کرسی دولت خبر داد و ۱۰ روز بعد نیز پارلمان تونس آنها را تایید کرد.

تا این لحظه قیس سعید وزیران جدید را به مراسم تحلیف در دولت دعوت نکرده و پیش از این نیز اعلام کرده بود "اطلاعی از تغییرات نداشته است" و برخی از چهره‌های پیشنهادی درگیر مسایل و پرونده‌هایی هستند که با منافع ملی تونس در تعارض هستند.

قیس سعید روز چهارشنبه اعلام کرده بود، "به شرط اینکه هیچ یک از اصول و اختیاراتی که به مردم تعهد داده در هیچ گفت‌وگویی برای حل بحران نقض نشود، به موضعگیری خود درباره تغییرات اخیر کابینه پایبند است".

طبق بیانیه منتشر شده از سایت ریاست جمهوری تونس، قیس سعید در دیداری با نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کار تونس تاکید کرد: کاملا به قانون اساسی احترام می‌گذارم و مخالف نقض‌هایی هستم که درمورد تغییرات کابینه انجام شدند.

رئیس جمهوری تونس ژوئیه ۲۰۲۰ المشیشی را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

المشیشی نیز تصمیم گرفت یک کابینه تکنوکرات مستقل تشکیل دهد و ابتدای سپتامبر همان سال نیز رای اعتماد پارلمان را گرفت.

قیس سعید با المشیشی بر سر وزیران و ائتلاف‌های سیاسی او اختلاف نظر داشته و احتمال بروز بحرانی که خطر فروپاشی دولت تکنوکرات را در پی داشته باشد، وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس رئیس جمهوری تونس مراسم تحلیف نخست وزیر قیس سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم