Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@04:34:32 GMT

چند نفر بیمه بیکاری کرونا گرفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۲۹۹۱

چند نفر بیمه بیکاری کرونا گرفتند؟

بررسی آمارها نشان می‌دهد از یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۵ نفر که بر اثر شیوع کرونا بیکار شده‌اند یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۳۴ نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گزارش ایمنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنوف خدماتی آسیب دیده و با توقف فعالیت روبرو شدند. این امر ضمن ضرر و زیان به صاحبان این کسب و کارها، کاهش درآمد و بیکاری نیروهای کار شاغل در این کسب و کارها را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، دولت پرداخت تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای شدیداً آسیب دیده از کرونا را در دستور کار قرار داد و مقرر شد تا بیمه بیکاری ۳ ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به کارگران آسیب دیده و بیکار شده پرداخت شود.

بر اساس اعلام مدیرکل امور بیمه شدگان تأمین اجتماعی تاکنون یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۵ نفر بر اثر شیوع کرونا مشمول بیمه بیکاری تشخیص داده شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۳۴ نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گفته وی اعتبار پیش‌بینی شده در مصوبه ستاد ملی کرونا برای حمایت از بیکاران در دوره پاندمی کرونا، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون هزار میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافته و هزار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان باقی مانده است.

وزیر کار در روزهای اخیر اعلام کرد در حوزه بیمه بیکاری با راه‌اندازی سریع سامانه درخواست بیمه بیکاری، بیش از ۸۶۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند و بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد تومان برای چهار ماه علاوه بر بیمه بیکاری که بر اساس قانون تعلق می‌گرفت، پرداخت شده است.

پیش از این معاون روابط کار وزارت کار گفته بود در بحث بیمه بیکاری کرونا حدود ۷۳۰ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند و هیچ محدودیتی برای تداوم این حمایت برای مشمولین قانون کار و تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

بر اساس آخرین آمارها مقرری ایام بیکاری کرونا برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شده و حدود ۹۰ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده‌اند.

در شوک نخست کرونا دست‌کم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل آسیب دیده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کار بیکار شدند.

منبع: میزان

کد خبر 473275

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمه بیکاری شیوع کرونا بیمه شدگان تسهیلات حمایتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمه بیکاری یک میلیون آسیب دیده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند(عکس)
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا