Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت در قالب ارائه تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی به هر راننده تاکسی، در دستور کار قرار گرفته‌است.

به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی روز شنبه در آیین بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: خوشحالم که در پایان چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به چهل‌وسومین سال، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را رصد می کنیم، در ۱۰ سال گذشته به ویژه شرایط سخت کرونایی امسال، با توجه به همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها، اقدامات جدی و اساسی در حوزه حل و نقل عمومی صورت نگرفته که به اعتقاد مدیریت شهری می‌توانست بهتر از این باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اگر امسال منابع مختلف مالی از طریق بانک‌ها، دولت و دیگر منابع وجود داشت به جای ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، شاید هزار دستگاه نوسازی می‌شد، شهر تهران به بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس، بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن و ۴۰ هزار دستگاه تاکسی جدید نیاز دارد.

هاشمی ادامه داد: تا امروز سه هزار و ۲۲۷ دستگاه تاکسی به بانک‌ها از محل وجوه اداره شده معرفی شدند که دو هزار و ۲۰۶ دستگاه تاکسی نوسازی و پلاک شده است، هرچند امسال انتظار می‌رفت که ۵ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود اما بعید می‌دانم که تا پایان امسال به ۳ هزار دستگاه برسد؛ چرا که منابع شهرداری کافی نیست.

به گفته وی، البته یک توافق بسیار خوبی صورت گرفته که شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آن را امضاء کرده‌اند، ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران در قالب نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتتخت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور امضا شده است،  گفت: مدیریت شهری منتظر نخستین تخصیص منابع از دولت است که از اسفند امسال نوسازی این ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با وام ۹۰ میلیون تومانی برای تاکسیرانان تهران آغاز می‌شود و حتما تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اورهال واگن‌های مترو نیز گفت: تفاهم‌نامه جدید دیگری را شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضاء رسانده‌اند که برمبنای آن ۳۱ رام قطار با اعتبار ۴۱۳ میلیارد تومان، اورهال خواهند شد. هرچند نتوانستیم که واگن جدیدی وارد شبکه مترو کنیم اما تلاش می‌شود که واگن‌های فرسوده، اورهال شوند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ایستگاه مترو شهید محلاتی در بهمن ماه افتتاح می‌شود، گفت: امید است که ۹ ایستگاه دیگر در اسفند امسال و فروردین ۱۴۰۰ افتتاح شوند، این تأخیر به علت تأخیر در پرداخت اوراق مشارکت توسط دو بانک بوده که البته هنوز قسمتی از اوراق مشارکت ۱۳۹۸، محقق نشده که امید است که ایستگاه‌های اقدسیه، ستاری، باقرخان، اشرفی اصفهانی، مرزداران، یادگار امام (ره)، میدان قیام، تربیت مدرس و شهرک آزمایش ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسند.

وی درباره پیگیری برای انعقاد چند قرارداد ساخت واگن، نیز گفت: یکی از قراردادها، قراداد ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران است که همزمان با رونمایی از واگن ملی، امضاء خواهد شد و در تلاش هستیم تا قرارداد انبوه دیگری از محل اعتبارات دولت به امضا برسد.

هاشمی همچنین ضمن اشاره به تبصره ۱۹، گفت: برای نخستین‌بار در شهرداری تهران دو فراخوان منتشر شده است، بخش خصوصی را برای ورود اتوبوس برقی و واگن دعوت کرده‌ایم که فراخوان خوبی از محل ظرفیت‌های بودجه کشور، تنظیم شده است.

به گفته وی، این هفته پاکت‌های فنی تحویل گرفته شد و هفته آینده پاکت‌های قیمت دریافت می‌شود که این قرارداد واگن نزدیک به سه هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر به نتیجه برسد از محل همین ظرفیت و ماده ۲۷ قانون بودجه است. 

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو ، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  و دیگر مدیران شهری پایتخت در بوستان گفت وگو، محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003E9l

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار دستگاه تاکسی شهرداری تهران دستگاه اتوبوس شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته توجهی به گرامیداشت آیین‌های مذهبی نداشتند به طوریکه حتی در آن دوره ریالی بودجه برای گرامیداشت دهه کرامت پیش‌بینی نشده بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین توکلی‌زاده در حاشیه دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هر دوره‌ای از مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی راهبرد ویژه‌ای در دستور قرار گرفته اما در همه دوره‌ها زحماتی کشیده شده است. کار در این حوزه سخت است لذا ما تلاش کردیم اقدامات صحیح را ادامه دهیم و تکرار کنیم.

وی افزود: برخی رویکردها نیز غلط بوده که در نتیجه آن شاهد بودیم در ادوار گذشته براساس رویه‌ای پیش رفتند که سبک زندگی مردم دچار مشکل شده، ترویج شیوه‌های غربی در سبک زندگی را شاهد بودیم در حالی که خود صاحب سبک هستیم. برای مسائل اجتماعی می‌توانیم به مبانی و فرهنگ دیرینه خود مراجعه کنیم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: ترویج زیست شبانه را در دوره قبل شاهد بودیم. در حقیقت به بهانه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری سبک زندگی را دچار مشکل کردند و زمان استراحت مردم آنها را به فضای بی دفاع شهر کشانده که بسیاری از آسیب‌ها را به همراه آورد. می‌توانیم با طراحی درست بنایی را بگذاریم که آسیب نداشته باشد.

وی تاکید کرد: خانواده را محور طراحی‌های فرهنگی خود قرار دادیم و در این حوزه خانواده خود از خود صیانت می‌کند و می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی کند که کل خانواده بهره‌مند شوند. ما نوروز را به صورت کاملا طراحی‌های لازم را انجام دادیم و در حقیقت نوروز ملل را به عنوان آنچه که خارج از جغرافیای کشورمان است در نظر گرفتیم و اراضی عباس‌آباد روی نوروز ملل متمرکز شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه آیین‌های متفاوتی در اقوام مختلف برای نوروز وجود دارد، افزود: همه آیین‌های اقوام برای نوروز ستودنی است. نوروز ملل و نوروز اقوام را در دستور کار قرار دادیم و با تلفیق بهار قرآن موضوع نوروز را دنبال کردیم.

وی تاکید کرد: ترویج چهارشنبه سوری در دستور کار ما نیست اما آموزش شهروندان برای ایمنی و مراقبت از کودکان در دستور کار قرار گرفته بود. بی‌تردید ما نیازی نداریم دست گدایی فرهنگی به سمت کسی دراز کنیم. آنقدر جشن‌های بزرگ در ایران و اسلام وجود دارد. در ایام نوروز 64 کاروان نوروزی در شهرداری تهران به راه افتاد و اقداماتی همچون شاهنامه‌خوانی را دنبال کردیم. در هیچ مناسبتی غفلت نکردیم به ویژه مناسبت‌های ملی و فرهنگی.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با انتقاد از بی‌توجهی مدیریت دوره شهری به برگزاری آیین‌های مذهبی اظهار کرد: همه این موارد را در خاطرشان هست و حتی زمانی که ما در این دوره معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری را تحویل گرفتیم حتی یک ریال بودجه نیز برای گرامیداشت دهه کرامت در دوره‌ گذشته در نظر گرفته نشده بود.

توکلی‌زاده تصریح کرد: البته آنها بیشتر توجه خود را به برگزاری نمایشگاه‌های حیوانات خانگی داشتند و در این ارتباط شهروندان تهرانی خاطرشان هست که در سطح شهر بیلبوردهای تبلیغاتی این نمایشگاه‌ها نصب شده بود و هزینه‌های زیادی در این بخش صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران