Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد و آستان قدس، خاطرات و تجربیات کادر درمان مشهد در دوران کرونا ثبت شد.

علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد امروز ۱۸بهمن ماه، در مراسم تقدیر از شرکت کنندگان در طرح ثبت تاریخ شفاهی با موضوعی پاندمی کرونا، اظهار کرد: ثبت تجربیات و خاطرات کادر بهداشت و درمان در مواجهه با پاندمی کرونا اقدام ارزنده و ماندگاری بود که با مشارکت مرکز اسناد آستان قدس رضوی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تجربیات و خاطرات پزشکان و کادر درمان ما در این روزهای کرونایی ارزش تاریخی داشته و ثبت آن برای انتقال به نسل‌های آینده ضروری است، گفت: پزشکان و پرستاران ما در مواجهه با کرونا با فداکاری‌های فراوان و از خودگذشتگی بسیار به بیماران کرونایی ارائه خدمت کردند. ثبت این رویدادها در تاریخ ضرورتی بود که با مشارکت آستان قدس رضوی انجام شد و البته همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاریخ ما را به قضاوت خواهد نشست، اما اینکه در آن روز اطلاعات واقعی و درست به دست پژوهشگران و محققان برسد، وظیفه‌ای است که امروز بر عهده ما است.

بیرجندی‌نژاد ضمن دعوت از پزشکان و پرستاران مشهدی که تجربیات و خاطرات ارزشمندی در جریان مواجهه با پاندمی کرونا دارند، بیان کرد: کادر بهداشت و درمان به ویژه پزشکان ما در این بحران با شجاعت و اقتدار ایستادند و با به خطر انداختن جان خود حافظ  سلامت و جان هموطنانمان شدند. از این رو ثبت  این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ وظیفه ما است.

محمدهادی زاهدی، مدیر مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم  از ادامه یافتن پروژه تاریخ شفاهی با موضوع ثبت خاطرات و تجربیات کادر درمان در مواجهه با پاندمی کرونا خبر داد و افزود: در مرحله یک این طرح موفق شدیم با همراهی و همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرات پزشکان، پرستاران و خانواده شهدای سلامت مشهد را ثبت و ضبط کنیم و امیدواریم بتوانیم با همت و مشارکت پزشکان و پرستاران ایثارگر در سطح استان کار را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند توسعه بیشتر حتی در سطح کشور است، افزود: مدیریت مرکز اسناد آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد که با مشارکت سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرات و تجربیات ارزشمند پزشکان و پرستاران سایر استان‌ها در مواجهه با کرونا را ثبت و ضبط نماید.

وی ضمن تاکید بر اهمیت ثبت این تجربیات و رویدادها در این روزها گفت: ما همه‌گیری‌های زیادی را در تاریخ تجربه کردیم، اما از بسیاری از آن‌ها اطلاعات روشنی در دست نیست در حالی که همواره رجوع به تاریخ و استفاده از تجربیات گذشتگان می‌تواند چراغ راه برای آینده باشد.

وی در پایان ضمن قدردانی از حمایت سازمان نظام پزشکی مشهد، در اجرای این طرح گفت: امیدواریم این همکاری منشأ خیر و برکات برای مردم ، کادر بهداشت، درمان و همچنین محققان و پژوهشگران در آینده باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، در این مراسم به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات از سه نفر از خانواده شهدای شرکت کننده در طرح ثبت تاریخ شفاهی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا آستان قدس رضوی نظام پزشكي سازمان نظام پزشکی مشهد پزشکان و پرستاران آستان قدس رضوی پاندمی کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز، این تیم متشکل از پزشکان متخصص و عمومی، ماما و کارشناسان پرستاری ، بهیاری و بینایی سنجی اقدام به ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم منطقه محمد شهر نمود.

در این برنامه ضمن انجام غربالگری های فشار خون ، قند خون و بینایی سنجی مراجعان ، معاینه لازم نیز توسط پزشکان متخصص و عمومی و مامایی انجام گرفت.

همچنین در جریان این برنامه بیش از ۲۵۰ نفر از مردم منطقه محمد شهر مورد معاینه ، غربالگری و راهنمایی پزشکان و سایر کادر درمان قرار گرفتند ضمن آنکه به مراکز درمانی تامین اجتماعی ، دولتی و دانشگاهی استان ارجاع داده شدند.

این برنامه توسط کانون بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و با همکاری کانون های بسیج جامعه پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ، نظام پزشکی شهرستان کرج و سپاه ناحیه محمد شهر در محل مسجد جامع محمد شهر اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟