Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط طراحی و تولید ایرانی تمام اتوماتیک و پیشرفته تولید ماسک‌های N ۹۵ به همت فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با تلاش پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خط پیشرفته تمام اتوماتیک تولید ماسک‌های N ۹۵  به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خط تولید برای نخستین بار به صورت کاملاً مکانیزه و تمام اتوماتیک و با تلاش شش ماهه فن‌آوران دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد طراحی و ساخته شده است.

علیرضا فدایی، مجری این پروژه با بیان اینکه تولید ماسک با لایه‌ای از پوشش نانو یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه است، افزود: دستگاه الکتروریسی نانوالیاف که در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و ساخته شده این امکان را فراهم می‌کند که یک لایه با پوشش نانو بین ماسک اضافه شود و در نتیجه شاهد یک ماسک با کیفیتی بهتر از ماسک‌های N ۹۵ باشیم و نتایج تست‌های استاندارد نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک‌های N۹۵ از ۱۰ بخش مختلف شامل مکانیزم‌های رول باز کن، دوخت اولیه، انباره، دوخت گوشواره، دوخت سوپاپ، قالب سوپاپ زنی، ایستگاه تنظیم، روبینی زنی، دوخت و برش نهایی، دوخت زیرچانه، جمع آوری ضایعات و بسته بندی اتوماتیک بدون دخالت دست و کاملاً بهداشتی تشکیل شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: بخشی ازفناوری‌های به کارگیری شده در این دستگاه از مجموعه‌های داخلی کشور بوده؛ اما کلیه مراحل طراحی، ساخت قطعات و مکانیزم‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است.   فدایی با بیان اینکه دانش فنی این دستگاه پیشرفته تدوین شده است، اضافه کرد: درصورتی که هرگونه مشکلی در فرآیند‌های این دستگاه به وجود آید، به راحتی تعمیر می‌شود و نیازی به واردات قطعات و مکانیزم‌های آن نخواهیم داشت.

وی با اشاره به امکان تنظیم قابلیت‌های مختلف این دستگاه شامل سرعت و میزان تولید، افزود: امکان تغییر پارامتر‌ها از طریق فینگرتاچ، کار با این دستگاه پیشرفته را بسیار ساده کرده است.
فدایی اضافه کرد: با ساخت این دستگاه ضمن ایجاد امکان تولید روزانه بیش از ۲۵ هزار ماسک شش لایه و هفت لایه بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه برای تولید انبوه و صادرات این فناوری فراهم شده است.

گفتنی است، فناوری دستگاه پیشرفته تمام اتوماتیک تولید ماسک N۹۵ با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان و تلاش محققان دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی، تولید و به مرحله بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان ماسک بهداشتی خط تولید ماسک n95 تمام اتوماتیک تولید ماسک دانشگاه صنعتی اصفهان تولید ماسک های N ماسک های N ۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد