Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:14:44 GMT

نقد و بررسی کتاب «پرونده مسکوت» در برنامه چراغ مطالعه

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۳۹۳۴

نقد و بررسی کتاب «پرونده مسکوت» در برنامه چراغ مطالعه

به گزارش خبرگزاری مهر،در برنامه چراغ مطالعه امشب (شنبه ۱۸ بهمن) کتاب «پرونده مسکوت: بررسی اسناد و اسرار انفجار ۸ شهریور ۱۳۶۰ در نخست وزیری» نوشته محمدمهدی اسلامی و محمدحسن روزی‌طلب را بررسی خواهد شد.

دو ماه بعد از انفجار هفتم تیر در ساختمان حزب جمهوری‌اسلامی که در آن آیت‌الله بهشتی و بیش از هفتاد نفر دیگر شهید شدند انفجار دفتر نخست وزیری اتفاق افتاد که در آن محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز گمان می‌شد مسعود کشمیری که در آن زمان جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی بود در این انفجار کشته شده است و قطعاتی از اجساد دیگران را به عنوان بازمانده جسد وی دفن کردند. پس از مدتی معلوم شد که او مرتبط با سازمان مجاهدین و عامل اصلی انفجار بوده و به خارج از ایران گریخته است.

محمدمهدی اسلامی روزنامه‌نگار و تاریخ پژوه که امشب مهمان چراغ مطالعه خواهد بود، معتقد است ارتقا مسعود کشمیری از یک عنصر بی‌نام‌ونشان تا جانشینی دبیری شورای عالی امنیت ملی و پس از آن سناریویی که موجب فرار او شد در هیچ یک از مقاطع تاریخ معاصر ایران سابقه نداشته است. محمدمهدی اسلامی به همراه محمدحسن روزی‌طلب پرونده این انفجار را در کتاب «پرونده مسکوت» بررسی و پیگیری کرده‌اند.

«چراغ مطالعه، فصل انقلاب اسلامی» به تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و دبیری  مُهَنَد حامدی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است. این ویژه برنامه هرشب به جز پنج‌شنبه و جمعه، ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴ خواهد بود.

کد خبر 5140416

منبع: مهر

کلیدواژه: نقد کتاب برنامه چراغ مطالعه انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب دهه فجر رونمایی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ترجمه دفاع مقدس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران قاسم سلیمانی انتشارات سروش تازه های نشر جشنواره صنعت چاپ چراغ مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • بررسی پرونده پتروشیمی مازندران
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها