Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهروز رستمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت : در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه امسال درب دادگستری فردی با اسلحه‌ای که با خود حمل کرده بود اقدام به تیراندازی می‌کند که منجربه قتل سه نفر می‌شود.

او گفت : این حادثه تلخ بدلیل اختلاف خانوادگی و با موضوع استرداد جهیزیه در دادگاه ۶ خانواده مشاجره‌ای در دادگستری صورت می‌پذیرد که پس از خروج از دادگستری زوج با اسلحه‌ای که با خود حمل کرده سه نفر را کشته و یک نفر را مجروح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: ضارب با اسلحه خود همسر، برادر همسر و وکیل همسر را به قتل رسانید که همان لحظه دستیگر می‌شود و دادستانی و بازپرس قتل پس از وقوع جرم در صحنه قتل حاضر شده و پس از تحقیقات اولیه قاتل روانه زندان می‌شود.

او افزود: بنده به همراه مسئول حفاظت دادگستری و بازپرس مسئله را رصد کردیم و از مجموعه دادگستری درخواست داریم تا در روند رسیدگی به مسئله حق را درنظر گرفته و جهت رسیدگی به این موضوع هر چه سریع‌تر اقدام کند.

رستمی افزود: در همان روز واقعه نیز با جمعی از همکاران جهت تسلی خانواده مرحومه پریوش ظفری به منزل پدر ایشان مراجعه کردیم.

او گفت: کانون وکلای نیز بیانیه‌ای توسط روابط عمومی و کمیسیون حقوق بشر در محکومیت این جنایت اعلام کرد، تعدادی از همکاران نیز داوطلبی خود را جهت وکالت مرحومه پریوش ظفری اعلام کرده‌اند.

او در خصوص احساس امنیت در جامعه ادامه داد: چنین اتفاقاتی تهدید کننده امنیت و آرامش روانی اجتماع است، امنیت اجتماعی به مخاطره افتاده و باید با جدیت به این مسئله رسیدگی شود تا کسی مرتکب خطا نشود، امنیت باید در جامعه گسترش داده شود بطوری‌که کسی حتی فکر خطا کردن نیز به ذهن کسی خطور نکند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه گفت: موردی که تا حدودی موجب دیدگاه منفور نسبت به قضاوت و وکالت شده است عملکرد صدا و سیما در شناساندن این مورد به مردم است که در رخ دادن چنین حادثه‌هایی بی‌تاثیر نیست، لذا از صدا و سیما و مجلس‌نشینان تقاضامندیم چهره بهتری را از چنین شغل پرمخاطره و شریفی به مردم نشان دهند، نقش رسانه اثر پررنگی را در روشنگری و سالم‌سازی ذهنیت عموم مردم دارد.

او ادامه داد: در قانون اساسی که اساس و اعتبار اصلی قوانین محسوب می‌شود نیز گفته شده که حق آزادانه به وکیل داده شود چراکه اولا دادرسی عادلانه بدون حضور وکیل محقق نخواهد شد، دوما وکیل مستقل می‌تواند آزادانه و بدون هیچگونه ترسی از ابطال پروانه کار خود از موکل خود دفاع کند؛ پس روشنگری نسبت به امور وکالت را حمایت مسئولین مربوطه و صدا و سیما از این حرفه را می‌طلبد.

رستمی با اشاره به مخاطرات شغل شریف وکالت، گفت: با وجود تمام مخاطراتی که در این حرفه وجود دارد باید اطلاع‌رسانی شود که وکالت کسب و کار نیست بلکه دفاع از حقوق کسی است که به وی اتهام زده‌اند و روند بررسی این قضیه خود زمان‌بر و همچنین پرمخاطره است چراکه در این مسیر احتمال تهدید‌ها و حتی اتفاق تلخی که چند روز پیش شاهد آن بودیم را دارا است.

او ضمن عرض تسلیت به جامعه وکالت و با آرزوی صبر فراوان برای خانواده‌های متوفی، افزود: اگر عموم مردم شکایت و یا اعتراضی نسبت به وکیل خود دارند می‌توانند به دادسرای عدالت قضات مراجعه کنند که در آن‌جا به مسائل شهروندان عزیز در این مورد رسیدگی خواهد شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی پرونده قضایی پرونده تخلف کانون وکلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟

وکیل مدافع بابک زنجانی با توجه به اعلام خبر نقض حکم اعدام موکلش و تبدیل آن به حبس گفت: بابک زنجانی در حال حاضر امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رسول کوهیایه‌زاده؛ وکیل مدافع بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه 38 دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده 114 قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به 20 سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از 10 سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه‌زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و مقام معظم رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعاها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از 10 سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه‌زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت‌خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف‌اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم  اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است