Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دولتی هند امروز شنبه به اسپوتنیک گفتند، اقدامات امنیتی در ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در دهلی نو با توجه به داده‌های اطلاعاتی مبنی بر آن که جنبش جدایی‌طلبانه "خالستان" ممکن است پشت پرده خشونت حین اعتراضات کشاورزان در روز جمهوری هند باشد، تقویت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، کشاورزان هندی از نوامبر ۲۰۲۰ در حال اعتراض علیه ۳ قانون کشاورزی که در سپتامبر ۲۰۲۰ تصویب شده، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها این قوانین را به خاطر لغو پادمان‌های قیمت‌گذاری مطمئن دولت، تهدیدی علیه سرمایه‌های خود قلمداد می‌کنند. در ۲۶ ژانویه، کشاورزان همزمان با جشن‌هایی که به مناسبت هفتاد و دومین روز جمهوری برگزار می‌شد، قصد حمله به پایتخت هند را داشتند که در نهایت به درگیری خشونت‌آمیز آن‌ها با مأموران نیروی انتظامی منجر شد و دست‌کم یک کشاورز کشته و تعدادی از مأموران زخمی شدند.

جنبش خالستان که طبق اطلاعات، اعتراض روز جمهوری هند را سازمان‌دهی کرده بود، به دنبال ایجاد زادگاهی برای سیک‌ها از طریق جدایی ایالت پنجاب از بقیه هند است، ایالتی که اکثر جمعیت آن معتقد به آیین هندی سیک هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در محدوده یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیان‌بار زمین‌خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا یک تیم از مأموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای «ده لوءلوء» اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند افرادی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: پس از جمع‌آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

وی ادامه داد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه بالغ بر هزار و دویست میلیارد ریال ارزش داشتند، به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین‌خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

کد خبر 747553

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • دعوت نکردن حاج صفی به خاطر جوانگرایی نیست | مهاجم لیگ برتری را خط زدند که نابود شود
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت