Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۶ هزار و ۸۶۱ نفر در استان جزو هشت گروه اولویت دار برای دریافت واکسن کرونا هستند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با تامین واکسن کرونا و بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریقات شروع می‌شود و ابتدا افرادی که در بخش‌ های مراقبت ویژه کار می‌کنند و ارتباط مستقیم با بیمار دارند در اولویت تزریق خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از دو هفته پیش بینی سرنگ و پد الکلی برای هشت اولویت نخست برای انجام واکسیناسیون کرونا در استان انجام شده و چنانچه واکسن تامین شود هم اینک ۳۸۰ هزار عدد سرنگ و پد الکلی خریداری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کرونا در استان، تصریح کرد: هفته گذشته میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ۱۱ درصد افزایش یافت که نسبت به ۴ هفته قبل ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

بانشی تاکید کرد: در زمینه انجام تست های کرونا در آذرماه میانگین هفتگی تست ها در استان ۲هزار و ۵۰۰ مورد ، دی ماه ۲هزار و ۸۰۰ و هفته اول بهمن ماه سه هزار و  ۲۳۶ و در هفته قبل چهر هزارو ۴۱۰ مورد تست کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد: این آمار نشان می دهد که تنها در یک هفته اخیر تعداد تست های انجام شده ۳۶ درصد افزایش یافته که نسبت به آخر دی ماه ۵۷ درصد بیشتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: افزایش ۱۱درصدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته نشان می دهد که خیز کوتاه کرونا در استان در حال شروع شدن است.

تاکنون ۲۶ هزار و ۸۳۶ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و کل آمار مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز دانشگاهی استان حدود ۱۸۰ هزار نفر بوده است.

کل افراد بستری شده در بیمارستان های استان ۱۱ هزار و ۴۷۲ نفر بوده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۵۶ ترخیص شده اند.

۲۳ هزار و ۶۱۷ نفر از بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.

تعداد فوتی های با تست مثبت پی سی آر ۴۱۰ نفر و تست سی تی اسکن مثبت ۲۱ در استان نفر بوده است.

۸۸ درصد فوتی های ناشی از کرونا در استان دارای بیماری زمینه ای و ۱۲ درصد از آن ها فاقد بیماری زمینه ای بوده اند و میانگین سنی فوت شدگان ۶۸ سال است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد