Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@14:31:55 GMT

انصارالله:هم آماده جنگ هستیم هم صلح

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۵۳۱۷

انصارالله:هم آماده جنگ هستیم هم صلح

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته جنبش انصارالله در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با اشاره اظهارات مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره توقف مشارکت واشنگتن در جنگ یمن اظهار کرد: قرار است که واشنگتن جنگ سعودی اماراتی علیه کشور ما را متوقف کند و این چیزی‌ است که ما منتظر تحقق آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات بایدن درباره توقف این جنگ تنها حرف است و ما منتظر توقف جنگ و رفع محاصره یمن هستیم.

وی افزود: آنچه عربستان و امارات انجام دادند تروریسم به معنای واقعی آن است و ائتلاف متجاوز سعودی جنگی را از سال ۲۰۰۴ به بعد علیه ما انجام داد و این هیچ کمکی به ما نکرده است. ما از آنها بیمی نداریم و آماده تداوم بیشتر این جنگ هستیم. ما از این جنگ نمی‌ترسیم و آماده ادامه آن هستیم. با این وجود ما موافق صلح هستیم و تمامی مسائل را می‌توان از طریق مذاکرات صلح حل و فصل کرد.

الحوثی در ادامه ضمن اعلام قطعی روابط با آمریکا تا بدین لحظه، از واشنگتن خواست که توقف جنگ را به هم‌پیمانانش تحمیل کرده و تصمیمات قاطعانه‌ای را در این باره اتخاذ کند.

وی گفت: بایدن در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش توقف جنگ علیه یمن را مطرح کرد و او می‌خواهد سیاست آمریکا را پس از دوره دونالد ترامپ را ترمیم کند. بایدن اگر وعده توقف جنگ را نقض کند، اعتماد رأی دهنده آمریکایی را نقض کرده و او این را نمی‌خواهد.

الحوثی همچنین از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواست که جنگ را متوقف کرده و به صلح روی بیاورد.

وی ادامه داد: انصارالله مطابق با منافع یمن مذاکره و گفت‌وگو خواهد کرد و ما نمی‌خواهیم کسی تحقیر شود؛ ما و آنها برابر خواهیم بود تا درباره منافعمان گفت‌وگو کنیم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: راه حل سیاسی یمن باید مورد همه‌پرسی ملت یمن قرار بگیرد و آنچه مردم انتخاب کنند ما نیز از آن استقبال خواهیم کرد.

وی همچنین خواستار توقف تجاوز و محاصره تحمیلی علیه یمن شد و گفت: کشورهای متجاوز مانند غرامتی که کویت از عراق دریافت کرد؛ به ملت یمن غرامت پرداخت کنند.

الحوثی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن تنها در صورتی بمباران اهداف ائتلاف متجاوز را متوقف خواهند کرد که تمامی کشورهای عضو این ائتلاف هدف قرار دادن مناطق مختلف یمن را متوقف کنند و ملت یمن حق دفاع از خودشان را دارند.

وی ادامه داد: دیدارهایی میان سرکرده‌های داعش و القاعده با علی محسن الاحمر، معاون عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در عدن انجام می‌شود و خطر و تهدید داعش از جانب عربستان و آمریکا صورت می گیرد.

وی درباره موضع کشورهای دیگر در قبال جنگ یمن نیز گفت: فروش سلاح به ائتلاف متجاوز عربی جنایت است و انگلیسی‌ها می دانند که ملت یمن چه کسی هستند؛ چراکه آنها در گذشته خاک کشورشان را از استعمار انگلیس آزاد کردند و ارتش یمن اکنون نیز می‌تواند به آنها دست یابد و ما سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار داریم.

الحوثی درباره آینده حل و فصل بحران این کشور و صحبت‌ها درباره تجزیه آن تصریح کرد: شورای امنیت بر یکپارچگی اراضی یمن تأکید دارد و اکنون زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره تجزیه نیست.

وی در پایان از ملت یمن خواست که در مرحله صلح از سطح آگاهی و احتیاط بالایی برخوردار باشند.

311311

کد خبر 1483750

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انصارالله یمن توقف جنگ ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

دفتر سیاسی انصارالله یمن امروز -جمعه- سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب غیرموجه معترضان نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می‌کند.

براساس گزارش شبکه المسیره، انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای راهپیمایی مسالمت آمیز تاکید کرده و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مساله فلسطین و رد اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی می‌کند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه معترضان مسالمت‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه حاکی از آن است که جنایات نسل کشی اشغالگران در غزه مستلزم یک موضع قاطع بین‌المللی برای توقف آن است و اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده نشان دهنده رد این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله در پایان تاکید کرد که مساله فلسطین یک مساله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند