Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز نیکوکاری رسانه شهید مدافع حرم سردار رحیم کابلی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور مسئولان و اصحاب رسانه افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آئین افتتاح مرکز نیکوکاری رسانه شهید مدافع حرم سردار رحیم کابلی عصر امروز با حضور همسر شهید کابلی، امام جمعه بهشهر ، مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ‌سرپرست کانون های مساجد استان ، مسئول بسیج رسانه استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه بهشهر نیز گفت: بزرگترین راهکار قرآن برای رفع مشکلات جامعه تعاون و همکاری است و همه ما باید در این راستا گام برداریم.

حجت الاسلام سیدعربعلی جباری اظهار کرد: هدف بعثت انبیای الهی و اولیای خداوند ایجاد یک جامعه سالم است و فلسفه بعثت انقلاب همین است.

 امام جمعه بهشهر افزود: فاصله ای بین هدف انبیای الهی و انقلاب اسلامی وجود ندارد و باید برای رفع مشکلات گام برداشت و در کنار مشکلاتی همچون طلاق، اعتیاد، کرونا و گرانی باید با تعاون و وحدت کمک کار هم باشیم.
 


وی با بیان اینکه بهترین الگوی ما شهدا هستند، خاطر نشان کرد: شهدا با انگیزه الهی قدم در راه خدا و برای رضای خدا برداشتند و شهید سردار رحیم کابلی هم که این مرکز نیکوکاری رسانه به نام ایشان است، فردی مکتبی و عاشق ولایت و رهبری بودند.

جباری گفت: شهید سردار کابلی شهید مدافع حرم ما از شهرستان بهشهر مازندران همواره دغدغه دستگیری از نیازمندان و رفع مشکلات آنان داشتند و عاشق ولایت بودند و به آرزوی خود که شهادت بود؛ رسیدند.

 وی افزود: بزرگترین راهکار قرآن برای رفع مشکلات جامعه تعاون و همکاری است و همه ما باید در این راستا گام برداریم.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه برای دومین بار میزبان افتتاح مراکز نیکوکاری رسانه‌ای در استان هستیم؛ اظهار کرد: در استان مازندران بیش از یک هزار فعال رسانه‌ای داریم که پای کار ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: هدف غالب این رسانه‌ها انعکاس مشکلات مردم است و بدون حب و بغض و بدون غرض ورزی و دغدغه‌مند در حال فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از این خبرنگاران خود با مشکلات عدیده اقتصادی و مسکن مواجه هستند اما دغدغه‌مند به این مسائل می‌پردازند و کمتر رسانه‌ای در استان سراغ داریم که قلم فروشی کند و نسبت به مسائل، نگاه سیاسی داشته باشد.
 


زارع با تقدیر از رسانه‌های مشارکت‌کننده در اجرای این طرح، عنوان کرد: رسانه‌های حاضر از رسانه‌های اثرگذار هستند که همگان آن‌ها را با نقد منصفانه می‌شناسند و منتقدین اثرگذاری هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بحث مراکز نیکوکاری واقعا جای ارتباط تنکانگ رسانه و این مراکز خالی بود و می‌طلبید که دوستان رسانه نسبت به این موضوع نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند و جدا از حوزه‌های تخصصی باید در این حوزه‌ها نیز ورود کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به لزوم حضور و نقش رسانه‌ها در فقر و محرومیت زدایی، متذکر شد: در حالی که استان مازندران نماد سر سبزی و گردشگرپذیری هستیم اما کمتر کسی وجود دارد که بپذیرد در استان مازندران فقر و محرومیت وجود دارد و اگر کنکاش کنید و وارد لایه‌های پنهان زندگی مردم شوید، آگاه می‌شوید که چقدر مشکلات وجود دارد.

زارع تاکید کرد: تعداد آمار تحت پوشش کمیته امداد استان، گواه بر این مدعا است و می‌طلبد که در دو وظیفه اصلی که رسانه‌ها در این مرکز نیکوکاری رسانه‌ای بر عهده دارند؛ یک شناسایی محرومیت و فقر در مازندران و دوم معرفی خیرین فعالیت و نقش پررنگی داشته باشند.

وی اعلام کرد: در استان مازندران بیش از 300 مرکز نیکوکاری وجود دارد و می‌طلبد که رسانه‌های فعال در مرکز شهید کابلی، به انعکاس اخبار و عملکرد این مراکز بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، یادآور شد: فعالیت پر رنگ و مجدانه رسانه‌ها در این بخش جدا از شناسایی فقر و محرومیت در استان، موجب دلگرمی خیرین می‌شود و امیدواریم روزی برسد که فقر در استان مازندران، ریشه کن شود.

صفیه اصلانی کتولی همسر سردار شهید مدافع حرم رحیم کابلی نیز اظهار کرد: اینکه تعدادی از خبرنگاران نام شهید رحیم کابلی را برای مرکز نیکوکاری رسانه انتخاب کردند جای بسیار خشنودی و خوشحالی دارد که قدردان این حرکت هستیم.



وی افزود: در عصر و روزگاری که برخی تلاش دارند تا نام شهدا را از کوچه و خیابان ها حذف کنند؛ تلاش رسانه برای نامگذاری مرکز نیکوکاری به نام سردار رحیم کابلی ستودنی است.

این همسر شهید صریح کرد: شهید کابلی در زمان حیات همواره دستگیری از نیازمندان را در دستور کار داشتند و البته بسیاری از فعالیت های عام المنفعه این شهید والامقام بعد از شهادت شان عیان شد و حاج رحیم در زمان حیات از گفتن فعالیت های نیکوکاری خودداری می کردند.

اصلانی کتولی افزود: شهید کابلی در زمان حیات خود سرپرستی سه فرزند یتیم را برعهده داشتند و اکنون همه خانواده در راستای هدف و رفتار شهید گام برمی داریم و امیدوارم همه ما در ادامه راه شهدا استوار باشیم و عاقبت همه ما ختم به شهادت شود.

در پایان این مراسم از پوستر مرکز نیکوکاری رسانه شهید مدافع حرم سردار «رحیم کابلی» با مسئولان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رونمایی شد و تمثال مبارک این شهید والامقام از سوی مدیرعامل مرکز نیکوکاری رسانه شهید رحیم کابلی به همسر والامقام این شهید جاویدالاثر اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مرکز نیکوکاری رسانه شهید استان مازندران شهید مدافع حرم شهید کابلی رفع مشکلات رسانه ای رسانه ها همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است