Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی محمودی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: بدیهی است مادران ایرانی مزدوج با مردان غیرایرانی و خانواده‌هایشان همیشه نگرانی‌های بسیاری در خصوص تعیین تکلیف تابعیت فرزندان خود و برخورداری آنان از حقوق شهروندی داشتند. از این رو، به دنبال تصویب قانون پیش‌گفته امیدوار شدند که بخشی از این نگرانی‌ها مرتفع شود و وزارت کشور به عنوان متولی اصلی اجرای قانون و آیین‌نامه و با توجه به لزوم پاسخگویی به مطالبه این بخش از جامعه ایرانی اقداماتی در این راستا به عمل آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی در همین راستا عنوان کرد: شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و ابلاغ آن جهت اجرا به استانداری‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۸ صورت پذیرفت که تا تاریخ ۱۳بهمن ماه ۱۳۹۹، تعداد ۸۶۵۵۸ فقره پرونده شامل ۵۳۷۶۱ نفر فرزندان زیر ۱۸ سال و همچنین ۳۲۷۹۷ نفر بالای ۱۸ سال در وب‌سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی پیش ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲۹۵۰ فقره پرونده تشکیل و آماده استعلام و حدود ۷۴۵۰ فقره پرونده جهت استعلام به مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی تصریح کرد: شایان ذکر است تعداد شناسنامه های صادره شده در این خصوص تا کنون ۵۷۰ جلد است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین با توضیح این نکته که برنامه جایزه نانسن در سال ۱۹۵۴ میلادی به نام برنده جایزه نوبل آقای فریتیوف نانسن دانشمند نروژی که طی سالهای ۱۹۲۰- ۱۹۳۰ میلادی اولین کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جامعه ملل بود پایه گذاری و به فرد، گروه و یا سازمانی غیر دولتی که خدمات بر جسته و موثری در حمایت از پناهندگان، بی جاشدگان و افراد بی تابعیت ارائه می نمایند اعطا می شود، گفت: در این راستا برای اولین بار پس از ورود پناهندگان به کشور خانم رزما غفوری یکی از پناهندگان افغانستانی ساکن استان فارس در راستای خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و با حمایت های انجام شده توانسته اند با انگیزه و مشارکت جدی در قالب پروژه های جامعه محور در ترغیب کودکان لازم التعلیم پناهنده برای تحصیل و ثبت نام در مدارس دولتی و همچنین تشویق جوانان پناهنده به سمت فعالیت های ورزشی خدمات شایان توجه ای ارائه کنند که خدمات نامبرده قابل تقدیر و به عنوان برنده جایزه نانسن پناهندگان در منطقه آسیا انتخاب شده اند.

پربیننده ترین واکنش مشاور رهبر انقلاب به سوگواری مادر انصاریان +عکس جزییات مهم و جدید استخدام معلمان مسابقه جنگ سگ‌ها +عکس ورود به کدام شهرها ممنوع شد؟ خبرهای خوش برای سربازان فراری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتباع خارجی شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • کارگران رکن تولید هستند
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور