Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از ورود دسته گسترده ای ملخ صحرایی به کشور از هفته های آینده خبرداد.

سعید معین در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه تا کنون در چه سطحی با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده و این آفت چه استان هایی را درگیر کرده است؟ گفت:در آبان ماه یک دسته  کوچک ملخ صحرایی از پاکستان وارد کشور و شهرستان بشاگرد استان هرمزگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آذرماه هم دسته ای دیگر از سمت کویت وارد استان های خوزستان و بوشهر شد و به طور کل در سطحی بالغ بر۲۲۹ هکتار علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.

وی ادامه داد: قرار بود ریزش گسترده ملخ صحرایی به کشور از ابتدای بهمن صورت گیرد ولی این حمله براساس فاکتورهایی چون دما و جهت وزش باد احتمالا در اواخر بهمن و اوایل اسفند است، زیرا جهت باد تا کنون به سمت ایران نبوده است ولی تا تیرماه از سمت شبه جزیره عربستان جهت باد به سمت ایران خواهد بود.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اضافه کرد: دسته های ملخ صحرایی از شرق آفریقا یعنی سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی، اریتره و سومالی وارد شبه جزیره عربستان می شوند و با مناسب شدن شرایط به  شمال عربستان حرکت می کنند. پس از آن وارد جنوب ایران می شود.

معین تصریح کرد: حمله اصلی از دو تا سه هفته دیگر آغاز می شود و استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب فارس را درگیر خواهند کرد.

برچسب ها: ملخ ، سازمان حفظ نباتات ، آفت کشاورزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MRT

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ملخ سازمان حفظ نباتات آفت کشاورزی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای هفته سی و چهارم سوپر لیگ یونان در مرحله پلی‌آف قهرمانی، تیم فوتبال آ ا ک آتن که احسان حاج‌صفی را در فهرست نفراتش دارد، از ساعت 20 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه اوپاپ آرنا به مصاف تیم رده چهارمی پائوک خواهد رفت.

احسان حاج‌صفی که جایگاه ثابتی در هفت مسابقه گذشته و رقابت‌های حساس پلی‌آف قهرمانی سوپر لیگ یونان داشته و عملکرد درخشانی در خط دفاعی تیمش ارائه کرده، امشب هم یکی از بازیکنان ثابت در جدال سرنوشت ساز برابر پائوک است.

مدافع چپ ایرانی آ ا ک آتن که در فصل جاری سوپر لیگ یونان 16 بازی انجام داده و یک پاس گل به ثبت رسانده، امیدوار است امشب هم در خط دفاعی تیمش نمایش مطمئنی مقابل پائوک داشته باشد تا یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شوند.

تیم فوتبال آ ا ک آتن در حال حاضر با 75 امتیاز صدرنشین سوپر لیگ یونان است و فاصله چهار امتیازی با تیم رده دومی پاناتینایکوس دارد و در صورت برتری در مسابقه امشب برابر پائوک، شانس بالایی برای کسب قهرمانی در دو هفته باقی مانده خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • برندکاپ فینالیست‌های خود را شناخت
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • بُرد ارزشمند تیم پاریزه ر کردستان در خانه
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود