Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: امروز می‌بینیم که صدور انقلاب چگونه صحنه مقاومت را در جهان رقم زده و در ابعاد بین المللی موفقیت هاى بزرگى را رقم زدیم. خبرگزارى میزان - اولین نشست از سلسله نشست‌هاى دفاع از حقوق جمهورى اسلامى ایران با بررسى ابعاد حقوقى جنگ تحمیلى با حضور سردار محمدرضا یزدى، فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و حمیدرضا قریشى، فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یزدى در این نشست با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر عنوان کرد: زمانى که انقلاب اسلامى به پیروزى رسید هیبت غرب و شرق با یک ایهامى مواجه شد که چه اتفاقى افتاده است.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این جابه جایى قدرت براى شرق و غرب حائز اهمیت بود و سعى کردند نفوذ را از همان روزهاى اول ایجاد کنند، اما موفق نشدند و سعى کردند که با کودتا و اغتشاشات اقدام کنند، اما نتوانستند.

وى اظهار کرد: امروز می‌بینیم که صدور انقلاب چگونه صحنه مقاومت را در جهان رقم زده و در ابعاد بین الملل موفقیت هاى بزرگى را رقم زدیم.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه با اشاره به انجام عملیات فتح المبین و آزادسازى خرمشهر، گفت: قدرت نظامى ما سبب مى شود که سازمان ملل شرایط جدید را بپذیرد.

وى اظهار کرد: در هیچ جاى قطعنامه اشاره نشد که چه کسى جنگ را آغاز کرد و عراق عقب نشینى تاکتیکى را انجام مى دهد و آمادگى خود را براى آینده ایجاد مى کند و بر این اساس نیازمند یک تنفس براى آمادگى مجدد بود.

یزدى عنوان کرد: در این قطعنامه خسارات جنگ نیز مشخص نمى شود و اساسا دنبال صلح نبودند بلکه دنبال متوقف کردن کشور در شرایط ویژه بودند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در روزهاى پایان جنگ و بعد از پذیرش قطعنامه عراق به ما حمله کرد و با زور آن بیرون کردیم.

وى گفت: در قطعنامه ٥٩٨ در ارتباط با خسارت چیزى دیده نشده است؛ البته نگاه ما و ارتباط ما با عراق جاى خود را دارد، اما اینکه نتوانستیم موضوع را پیگیرى کنیم به این دلیل بود که در این قطعنامه در خصوص خسارت چیزى نبود.

یزدى تصریح کرد: امروز وقتى به گذشته نگاه مى کنیم متوجه مى شویم کسانى که از عراق حمایت کردند ٣٦ کشور هستند که در جنگ با ایران از عراق حمایت کردند.

وى ادامه داد: در موضوعات بین المللى نیازمند این هستیم که در ابعاد حقوقى خود را در جامعه بین الملل قوى کنیم و در همان روزهاى ابتدایى وزارت خارجه ما موظف بود که در پاسخ به اقدامات صدام اعتراض خود را ثبت کند و پاسخ دهد، اما جدى گرفته نشد.

یزدى بیان کرد: باید امروز بتوانیم در مقابله با کسانى که قدرت هاى حقوق بین الملل محسوب مى شوند، بایستیم و حرف خود را بزنیم.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: دشمن به دنبال این هست تا اقدامات خود را براى افکار عمومى دنیا حقوقى جلوه دهد.

       بیشتر بخوانید:        تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران دادستانی کل کشور انتهای پیام/ برچسب ها: حقوق جنگ بسیج حقوقدانان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق جنگ بسیج حقوقدانان تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی، گفت: سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است. - اخبار استانها -

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تشکیل سپاه به عنوان مهم‌ترین رکن مردمی انقلاب اسلامی نشانگر باور جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در تامین امنیت است.

وی افزود: سپاه در حوزه بازدارندگی اقدامات بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و امروز بازدارندگی قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به خوبی به دنیا اثبات شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: امروز در علم هوافضا در لبه علم دنیا هستیم و از بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان پیشتاز بوده و قدرت‌نمایی رزمندگان سپاه اسلام در تنبیه رژیم صهیونیستی برای همه قابل لمس بود.

اکبری ادامه داد: سپاه در حوزه نیروی زمینی در کنار برادران مرزبانی و ارتش و سایر نیروهای مسلح، حضور جدی و قوی دارد و بخشی از مرز در جنوب شرقی در زمره محدوده پاسداری فرزندان سپاه خراسان شمالی از تیپ جوادالائمه(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز سلاح‌های به روز و کارآمد و دقیق در اختیار نیروهای زمینی سپاه و سایر نیروهای سپاه است و این حاصل پیوند علم با اقتدار ملی است.

اکبری گفت: بسیج، امروز با مردمی کردن موضوع امنیت توانسته است نمونه کاملی از امنیت مردمی را که امنیتی پایان ناپذیر است به همه مردم منطقه و دنیا ارائه دهد. در کنار این اقدامات، فعالیت‌های خدماتی و جهادی به صورت به صورت مردمی با 2000 گروه جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این موضوع که همه دستگاه‌های اجرایی و مردم از حضور سپاه و بسیج در فعالیت‌های خدماتی و عمرانی رضایت کامل دارند گفت: امروز در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی و سایر اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز  فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد