Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:23:15 GMT

بارش برف و باران جاده‌های کردستان را لغزنده کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۹۰۷۲

بارش برف و باران جاده‌های کردستان را لغزنده کرد

دانش زندگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با با بیان اینکه بارش برف و باران در ۲ روز گذشته در این استان تداوم داشته است اظهار داشت: هم اکنون محور سنندج - دیواندره محدوده‌های گردنه‎های "خرکی" و "بهارستان" شاهد بارش برف است.

وی اضافه کرد: بقیه محورها از جمله سنندج - مریوان، سنندج - کامیاران، سنندج - دهگلان - قروه و  سقز - دیواندره شاهد بارش باران به صورت پراکنده و گاها شدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: همچنین برخی از محورهای این استان از جمله گردنه صلوات آباد محور سنندج - دهگلان، سه راهی تکاب محور سنندج - دیواندره و گردنه "مروارید" در محور سنندج - کامیاران شاهد مه گرفتگی و کاهش دید افقی تا ۱۵۰ متر شده است.

زندی یادآور شد: طبق اعلام هواشناسی احتمال دارد فعالیت این سامانه تا پایان وقت امروز یکشنبه تداوم داشته باشد به همین دلیل اختلال تردد در این مدت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.     

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعيت هوا کردستان مرکز مدیریت راه های کشور تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعيت هوا کردستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وضعيت هوا کردستان مرکز مدیریت راه های کشور تردد جاده ای اخبار کنکور محور سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و لغزندگی جاده‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس پلیس راه گلستان گفت: بارش باران در استان، جاده‌ها را لغزنده کرده است و رانندگان باید با احتیاط در جاده‌ها رفت و آمد کنند.

محمود شهرکی از رانندگان خواست به هشدار‌های پلیس توجه کنند.

وی افزود: رانندگان باید قوانین رانندگی را بیشتر از قبل رعایت کنند و قبل از وضع راه‌ها مطلع شوند.

سرهنگ شهرکی از رانندگان خواست؛ با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در مواقع بارندگی، از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت