Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با استقرار سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب در استان سمنان اغلب نقاط استان امروز یکشنبه، آسمانی ابری همراه با کاهش محسوس دمای هوا دارند. هم اکنون باران در شهرهای استان هوای سردی را به همراه آورده است.

هشدار برای یخ زدگی معابر بین شهری استان سمنان به خصوص راه‌هایی که در ارتفاعات هستند مانند خوش ییلاق، توسکستان، آهوان و فولاد محله و… در زمره هشدارهای هواشناسی تا روز دوشنبه است لذا مسافران باید قبل از تردد در راه‌های استان از شرایط آن اطمینان حاصل کنند همچنین هوا آنقدر سرد نخواهد شد که مشکلی برای باغداران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوا در مرکز استان هفت درجه بالای صفر است و هرچند از میزان ابرها کاسته شده اما پیش‌بینی هواشناسی برای امروز این شهرستان آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان به ترتیب ۱۴ و شش درجه بالای صفر گزارش شده است.

شاهرود شرایط متفاوتی را دنبال می‌کند و زمین از بارش دیروز خیس است، آسمان را ابر فراگرفته و صبح سرد زمستانی با دمای پنج درجه بالای صفر آغاز شده است. پیش بینی هواشناسی برای امروز این شهرستان نیز تداوم شرایط و احتمال لغزندگی معابر است.

دامغانی‌ها هم شرایط مشابه شاهرودی‌ها را تجربه می‌کنند صبح سرد دامغان با پنج درجه بالای صفر و وزش باد نسبتاً شدید در این شهرستان، با تداوم ابرها در ساعات آتی همراه خواهد بود و به خصوص در محورهای مرتفع کوهستانی شمال این شهرستان احتمال لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

اما میامی آسمانی ابری دارد و پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان شرق نشین، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد شدید است این شرایط تا فردا نیز ادامه خواهد داشت و لذا لغزندگی راه‌ها به خصوص در بخش کالپوش حتماً می‌بایست جدی گرفته شود. بیشینه و کمینه دمای هوا در دیار آفتابگردان‌های طلایی ۱۳ و شش درجه بالای صفر برای امروز، یکشنبه است.

مهدی شهر با دو درجه بالای صفر سردترین نقطه استان سمنان در این شهرستان نیز روز گذشته باران باریده و هوا ابری است شرایط ناپایدار جوی در این شهرستان بسیار زیبای استان سمنان تا فردا تداوم خواهد داشت اما از ادامه روز دوشنبه شرایط پایدار خواهد شد.

گرمسار سامانه کم فشار بارشی را از سر گذرانده و امروز را آفتابی آغاز کرده است دمای هوا ۱۰ درجه بالای صفر است و شرایط عادی پیش می‌رود. بیشینه و کمینه این گرم‌ترین شهرستان استان نیز ۱۸ و هشت درجه بالای صفر است.

در نهایت باید گفت سامانه کم فشار بارشی که از سمت غرب وارد استان سمنان شده بود کم کم مناطق مختلف استان را ترک می‌کند اما همچنان تا روز دوشنبه احتمال بارش باران، برف، برودت هوا و لغزندگی و یخ زدگی معابر به خصوص راه‌های بین شهری و مرتفع استان سمنان یک هشدار جدی برای مردم و مسافران است.

کد خبر 5140790

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی استان سمنان بارش باران آب و هوا سمنان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان بوشهر شیراز شهرستان کرج عکس استانها انقلاب اسلامی ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایلام درجه بالای صفر استان سمنان دمای هوا راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

 مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی به همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان اعلام آماده باش داد.

منصور شیشه فروش عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ادامه بارش های همرفتی اخیر، فعالیت سامانه بارشی دیگری از اکنون تا ساعات پایانی شب در شهرستان های نایین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز،شهرضا، دهاقان، سمیرم، انارک، مهاباد وچوپانان آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به انباشت رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پل ها و مستعد بودن شرایط سیلابهای محلی در این مناطق، نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کنترل حوادث ناشی از سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر و جاده ها در حالت آماده باش هستند.

شیشه فروش گفت: به نهادهای راهداری، شهرداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، دهیاری‌ها و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها در این زمینه توصیه های لازم ارائه شده است.

وی افزود: تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل در مناطق تحت تاثیر این سامانه بارشی ضروری است.

شیشه فروش ادامه داد: استحکام‌بخشی سازه‌ها، توقف نکردن در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، تخلیه رسوب و نخاله‌ها از دهانه پل‌ها، کنترل سکونت‌های روستایی در معرض خطر سیل، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز و رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا باید مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بارش‌های فروردین ماه امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

شامگاه سه شنبه پنج اردیبهشت نیز شدت بارش های رگباری در مناطق شمال و شرق اصفهان جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب منازل مسکونی و خسارت به برخی جاده ها را بدنبال داشت.

در بارش‌های همرفتی، هوایی که با گرمایش فوق‌العاده زیاد سطح زمین گرم شده است، به ارتفاعات بالا می‌رود و ناگهان سرد می‌شود. در نتیجه بخار آب همراه این توده هوا متراکم می‌شود و باران به‌شدت می‌بارد. باران‌های همرفتی بیشتر با طوفان‌ همراه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد