Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:13:04 GMT

ششمین کنفرانس بین‌المللی هزاره خیام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۹۴۷۶

ششمین کنفرانس بین‌المللی هزاره خیام برگزار می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز ایرانشناسی خیام، ششمین کنفرانس بین‌المللی هزاره خیام روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن توسط مرکز ایرانشناسی خیام در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مرکز ایرانشناسی خیام که ماه مارس سال ۲۰۱۸ زیر نظر دانشگاه علامه طباطبایی در دانشگاه نبریخای مادرید افتتاح شد،  سال گذشته (۱۳۹۸) طی دو روز، در قالب پنج‌نشست میزبان علاقه مندان و خیام پژوهان از کشورهای مختلف در مادرید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نشست های برگزار شده، امسال هم بنا بر این‌ شده ششمین نشست از سلسله نشست‌های یاد شده، روز سه‌شنبه بیست و هشتم بهمن امسال برگزار شود.

این‌برنامه روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران به‌صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این‌کنفرانس، به پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی الکترونیکی http://khayyamconf.atu.ac.ir مراجعه کنند.

پیوند پیوستن به نشست مجازی مذکور نیز به این‌ترتیب است: http://meeting.atu.ac.ir/ch/khayyam

کد خبر 5140820 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خیام مادرید دانشگاه علامه طباطبایی ادبیات ایران انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ترجمه دهه فجر تازه های نشر رونمایی کتاب دفاع مقدس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی نقد کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد. این همایش کمتر از یک ماه به پایان مهلت ارسال آثار، جوایز خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

مقالات پژوهشی

نفر اول ۳۰ میلیون تومان
نفر دوم ۲۰ میلیون تومان
نفر سوم ۱۵ میلیون تومان

جُستار‌های آزاد

جُستار برگزیده ۲۰ میلیون تومان

فیلم‌- جُستار

جُستار برگزیده ۲۵ میلیون تومان

ترجمه

ترجمه برگزیده ۱۵ میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند.

مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارائه، یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳ است و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند