Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: پیام شهروندان برای مسئولان مدیریت شهری روشن است درخواست آنها، شهر زیست پذیر است ؛ شهری برای همه. شهری که همگان سهمی برابر از آن و سرمایه های عمومیش دارند. برداشت محصول از این تغییر ریل نیازمند تداوم رویکرد مدیریت شهری فارغ از نگاه سیاسی است.
به گزارش خبرنگار شهر، در دیماه امسال مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) پیمایشی را به سفارش شهرداری تهران با تمرکز بر اولویت‌های مدیریت شهری از نگاه شهروندان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که با مشارکت یک هزار و 11 نفر از شهروندان انجام شده است نشان می‌دهد؛ 77 درصد از این شهروندان معتقدند وضعیت توسعه مترو نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و حدود هشت درصد هم معتقدند مترو نسبت به گذشته بدتر شده است. 73 درصد از شهروندان هم بیان کرده اند گسترش فضای سبز بهبود پیدا کرده و 9 درصد هم اعتقاد به بدتر شدن وضعیت این بخش نسبت به گذشته دارند. در بخش هوشمندسازی شهر و انجام خدمات الکترونیک در شهر هم بیش از 67 درصد از پاسخگویان بر این باورند که شرایط در این بخش بهبود پیدا کرده و در مقابل اما؛ 12 درصد از بدتر شدن شرایط صحبت کرده‌اند. نظرسنجی ایسپا نشان داده که 48 درصد شهروندان تهرانی اقدامات شهرداری درباره رسیدگی به مسایل اقشار خاص مانند معلولان، کودکان و سالمندان را رو به بهبود و 34 درصد بدتر از گذشته توصیف کرده‌اند.
57 درصد از این شهروندان درخواست دارند تا پروژه‌های عمرانی کوچک و در مقیاس محله‌ای در سطح شهر از سوی شهرداری انجام شود و در مقابل، 41 درصد از شهروندان اولویت را به انجام پروژه‌های عمرانی بزرگ می‌دهند. درواقع بیشتر شهروندان تاکید دارند انجام پروژه‌های عمرانی کوچک مانند ایجاد فضای سبز در محله‌ها بر انجام پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند احداث اتوبان ارجحیت دارد.
86.2 درصد تهرانی‌ها خواهان حفظ باغ‌ها هستند و 72 درصد نظارت شهرداری بر استفاده از خانه‌های تاریخی را مطالبه می‌کنند. با این حال حدود 43 درصد از پاسخگویان معتقدند مدیریت شهری در حفظ و احیای میراث فرهنگی و تاریخی تهران نسبت به گذشته بهتر عمل کرده و در مقابل؛ 26 درصد رای به بدتر شدن شرایط در این بخش نسبت به گذشته داده‌اند.

همچنین 65 درصد توسعه حمل و نقل عمومی مثل مترو را راه کنترل ترافیک می دانند و 57 درصد خواهان پیاده محوری و گسترش خطوط دوچرخه سواری در شهرند و از توجه به پروژه های محلی استقبال می کنند. همچنین گسترش گرمخانه ها و حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی در میان ساکنان تهران 52.5 درصد طرفدار دارد، ولی 47 درصد از شهروندان هم خواهان برخورد با معتادان و حذف آنان از خیابان‌های شهر هستند، ذهنیتی که وامدار رویکرد انتظامی در مسائل اجتماعی شهر بوده و اکنون نیازمند آگاهی بیشتر است. غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران هم صبح امروز در توئیتی به این پیمایش اشاره کرده و گفته بود «یافته های عجیب این پروژه که به نظر می‌رسد، معلول شرایط اقتصادی همشهریان است اقبال 56.6 درصد شهروندان به درآمدزایی برای شهر از طریق فروش زمین های شهری در برابر گزینه پرداخت مالیات و عوارض با 31.9 درصد موافق است.»

به گفته او « پیام مردم برای مسئولین امروز فردا و پیشینه مدیریت شهری روشن است مطالعه شهروندان شهر زیست پذیر است شهری برای همه که همگان سهمی برابر از شهر و سرمایه های عمومی آن دارند برداشت محصول این تغییر ریل نیازمند تداوم رویکرد مدیریت شهری فارغ از نگاه سیاسی است.»
مشاور شهرداری تهران این را گفته که «نتایج نظرسنجی نشانگر اقبال شهروندان به رویکرد انسان محور در اداره شهر است.»
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پروژه های عمرانی نسبت به گذشته مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟