Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آموزش مجازی راهبرد آینده ما است و فرهنگ استفاده از این نوع آموزش باید به عنوان تکلیف دانشگاهی بین اعضای هیئت علمی توسعه یابد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در سی و هفتمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از وظایف عالی شورا، مشارکت در تصمیم گیری‌ها و انجام اقدامات اساسی در مسیر پیشرفت دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در واقع دانشگاه باید برنامه جامع خود را مبتنی بر نیاز جامعه و با محوریت دانشگاه نسل سوم و چهارم تدوین و با تکیه بر نقاط قوت، آینده پژوهی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: توسعه خدمات سرپایی و تله مدیسین و کاهش میزان بستری در برنامه جامع علمی مورد توجه است، دانشگاه در طب سالمندی هم برتری‌ها نسبی خوبی دارد که باید این موضوع هم در نقشه راه دیده شود.

وی افزود: مباحث بهداشت، مدیریت عوامل خطر، اصلاح شیوه‌های سبک زندگی، توجه به حوزه پیشگیری با بهره‌گیری از مشارکت‌های اجتماعی، تمرکز آموزش بر روی خدمات سرپایی و توسعه نگاه اقتصاد سلامت برای کاهش هزینه‌های خدمات و گسترش بخش‌های فوق تخصصی از دیگر مواردی است که در تدوین برنامه جامع دانشگاه باید لحاظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: امیدواریم با بهره‌برداری از قابلیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان و تدوین یک برنامه منسجم در دانشگاه؛ شاهد شروع حرکت نو و ارائه خدمات متناسب برای سال‌های متمادی باشیم.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: آموزش مجازی، راهبرد آینده ما است؛ لذا فرهنگ استفاده از آموزش مجازی باید به عنوان تکلیف دانشگاهی بین اعضای هیئت علمی توسعه یابد.

وی در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه میکروسکوپ مجازی بیان کرد: گروه‌های مختلف باید از این زیرساخت ایجاد شده حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ تشکیل شورای هماهنگی مراکز تحقیقاتی و تفویض اختیار به این شورا برای تسهیل خدمات و تاسیس مرکز تحقیقات مدیریت خطر و ایمنی بیمار از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه بود که کلیات موضوع مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

سپس مهدی نصر اصفهانی رئیس هیئت تجدید نظر تخلفات اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دستورالعمل پیشنهادی رسیدگی به تخلفات انتظامی قبل از اعلام به هیئت‌ها را مطرح کرد و افزود: روسای بخش‌ها، مدیران گروه‌ها، روسای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند در قالب یک کمیته کارشناسی از اختیارات قانونی خود برای ارائه تذکر شفاهی، اخطار و توبیخ کتبی استفاده کنند.

همچنین یوسف شفائی؛ معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گزارشی از عملکرد ۱۱ ماه ارائه کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا برنامه استراتژیک ما برای سال آینده؛ توسعه فعالیت‌های مجازی با کیفیت بالا، ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات فرهنگی و بهبود امکانات رفاهی برای دانشجویان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعضای هیئت علمی آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال