Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای حشد شعبی عراق در شمال شرق دیالی باوجود شرایط نامساعد جوی لحظه‌ای چشم از داعش برنداشته‌اند و با چشمان بیدار آماده درهم شکستن هرگونه تحرک تروریست‌های شکست خورده هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی، داعشی‌ها را با خمپاره در مناطقی در شمال شرق دیالی هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: حشد شعبی با وجود شرایط نامساعد جوی در پشت خاکریزها در حال آماده باش برای مقابله با هر رخداد خاصی به سر می‌برند زیرا شبکه‌های داعشی همواره از وضعیت بدی جوی برای دست زدن به حملات سوء استفاده می‌کنند.

التمیمی تاکید کرد: داعش به سبب جانفشانی‌های حشد شعبی در تحقق اهداف خود ناکام مانده است.

هشدار درباره حملات داعش

پایگاه «یورو ویکلی» از گزارش اطلاعاتی وابسته به سازمان ملل درباره طرح تروریست‌ها برای انجام حملات پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی پرده برداشت و  گزارش داد: گروه‌های افراطی القاعده و داعش پس از یکسال به دنبال انجام اقدامات تروریستی با هدف رسانه‌ای کردن خود هستند و به عناصر خود دستور داده‌اند که به دنبال طراحی حملات علیه دشمنان باشند.

بر اساس این گزارش امنیتی سازمان ملل؛ داعش از کرونا به عنوان عذاب الهی ضد غرب نام برده است.

یورو ویکلی در ادامه گزارش داد: با وجود حملات احتمالی داعش و القاعده؛ اما این دو گروه با دشواری روبرو هستند زیرا داعش اراضی تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده است و القاعده هم بسیاری از رهبران سیاسی خود را از دست داده است و موفقیتی در متحد کردن گروه‌های افراطی در ساحل آفریقا نداشته است.

همزمان یک منبع امنیتی از حمله داعش به منطقه «الهریمات» در عامر الفلوجه در استان الانبار و زخمی شدن یک نظامی خبر داد.

مرز عراق با سوریه همچنان جولانگاه تروریست‌هاست

از سوی دیگر «عبدالخالق العزاوی» عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره ادامه نفوذ داعش از طریق مرز سوریه و عراق هشدار داد و اعلام کرد: مرز با سوریه با چالش‌های بسیاری روبرو است و رخنه داعش متوقف نشده است.

وی افزود: نگرانی بسیاری وجود دارد زیرا نفوذ داعش به داخل شهرها به مفهوم خونریزی بیشتر است.

العزاوی تاکید کرد: سوریه در حال حاضر بزرگترین تجمع داعشی و خانواده‌های آنها را در خود دارد.

وی از جامعه بین المللی به خاطر عدم تحرک در قبال داعش با توجه به اینکه خطری برای عراق و منطقه محسوب می‌شود، به شدت انتقاد کرد.

العزاوی گفت: موضوع مرزهای عراق با سوریه اخیرا در نشست کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین این موضوع با فرماندهی کل نیروهای مسلح بررسی شده است و راهکارهایی مورد توجه قرار گرفته  است که بارزترین آن رصد تحرکات داعش، تقویت تدابیر مرزی، به کارگیری تجهیزات پیشرفته و استقرار گسترده نیروها به منظور مقابله با هر رخنه‌ای است.

کارشکنی شرکت آمریکایی در خنثی سازی مواد منفجره در غرب عراق

«حسین الراوی» فرماندار منطقه «راوه» در استان الانبار یک شرکت آمریکایی  مسئول خنثی سازی مواد منفجره متهم به کارشکنی در انجام تعهداتش کرد و گفت: مناطق اطراف بخش «راوه» در الانبار حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره برجای مانده از داعش هنگام سیطره این گروه بر این مناطق است.

وی افزود: شرکت آمریکایی مسئول خنثی سازی این مواد منفجره از حدود یکسال قبل بدون دلیل کار را تعطیل کرده است.

دستگیری هفت داعشی در موصل

فرماندهی پلیس نینوا از دستگیری هفت داعشی در موصل خبر داد و اعلام کرد که این تروریست‌ها در دوره اشغال موصل در این گروه خونریز بسیار فعال بوده‌اند.

از سوی دیگر اداره اطلاعات نظامی عراق هم از بازداشت یک داعشی در جلولاء در استان دیالی درشرق عراق خبر داد.

همچنین منابع عراقی به دستگیری یک تروریست در استان صلاح الدین اشاره کردند.

خبر دیگر اینکه شبکه خبری المیادین از انفجار بمب در مسیر یک کاروان لجستیک نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در منطقه «المسیب» در استان بابل خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مواد منفجره تروریست ها حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر بسیجی جانباز شهید علی اصغر جفایی نوده از جانبازان مدافع حرم امروز با حضور نماز گذاران گرگانی تشییع و به خاک سپرده شد.

بسیجی مدافع حرم علی اصغر جفایی نوده از نیروهای مدافع حرم واحد تخریب طی سال‌های گذشته در مبارزه با تکفیری‌ها چندین بار به درجه جانبازی نائل آمده بود

کد خبر 6095849

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه